«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد بیش از یک درصدی قیمت نفت برنت

بهای نفت برنت در پی تولید واکسن کرونا و پیش بینی هایی برای بسته محرک اقتصادی آمریکا بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد اگرچه همچنان زیر 50 دلار معامله می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت برنت در پی تولید واکسن کرونا و پیش بینی هایی برای بسته محرک اقتصادی آمریکا بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد اگرچه همچنان زیر 50 دلار معامله می شود.

شاخص نفت برنت 54 سنت معادل 1.11 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 49 دلار 25 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس با افزایش 62 سنت به 46 دلار 26 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت برای پنجمین هفته متوالی روند صعودی داشته و دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته اخیر به ترتیب 1.7 و 1.9 درصد افزایش را تجربه کرده است.

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه بر سر افزایش تولید روزانه 500هزار بشکه‌ای برای ژانویه سال 2021 میلادی به اجماع رسیدند و تصمیم گرفتند که تولیدات خود را با احتیاط افزایش داده و سطح توافق کاهش تولید را بر روی 7.2 میلیون بشکه حفظ کنند.برای ژانویه تولید 500 هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند و در ماه‌های بعد دیدار‌های وزارتی اوپک پلاس برای تعیین تولید برگزار می‌شود. از طرفی دیگر تولید کنندگان نفت شیل به دنبال افزایش قیمت ها تمایل به عرضه بیشتری دارند.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شمار دکل حفاری به میزان 5 عدد افزایش داشته و به 246 واحد رسیده است که از ماه مارس بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204600
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه