«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد بیش از یک درصدی قیمت نفت در روز دوشنبه

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نشانه هایی از بهبود تدریجی تقاضای جهانی و همچنین کاهش عرضه به بازار بیش از یک درصد افزایش یافت و به بیشترین میزان خود رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نشانه هایی از بهبود تدریجی تقاضای جهانی و همچنین کاهش عرضه به بازار بیش از یک درصد افزایش یافت و به بیشترین میزان خود رسید.

شاخص نفت برنت یک دلار 17 سنت معادل 3.7 درصد رشد داشته وبه 33 دلار 69 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش  یک دلار 26 سنت معادل 4.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 30 دلار 69 سنت معامله شد.

معاملات ماه جون دبلیو تی ای در روز سه شنبه منقضی می شود و نشانه هایی اندکی وجود داشت که سقوط تاریخی شاخص دبلیو تی ای به زیر صفر در آستانه انقضای قرارداد ماه می تکرار شود. تولیدات نفت به دنبال کاهش شمار سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا محدود شده است. جروم پاول، رییس فدرال رزرو چشم اندازه خوش بینانه ای را برای اقتصاد جهانی در اواخر سال جاری پیش بینی کرد و به دنبال اظهارات وی، نگرانی ها کاهش یافت.

کاهش تولیدات اوپک و متحدانش مانند روسیه (اوپک پلاس) در بهبود تقاضای جهانی بی تاثیر نبوده و منجر به تقویت قیمت نفت شده است. عربستان سعودی (بزرگترین تولید کننده نفت جهان) در هفته گذشته از کاهش بیش تر تولیدات خود و  یک میلیون اضافه تر در ماه جون خبر داد. عربستان و کویت تصمیم گرفتند که به مدت یک ماه تولیدات خود را محدود تر کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195783
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه