«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد بیش از یک درصدی قیمت نفت

بهای نفت در پی افزایش امیدواری سرمایه گذاران به تاثیرات کوتاه مدت کرونا ویروس بر اقتصاد جهانی و محرک های بانک مرکزی چین بیش از یک درصد رشد پیدا کرد و برای نخستین هفته از اوایل ژانویه افزایشی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در پی افزایش امیدواری سرمایه گذاران به تاثیرات کوتاه مدت کرونا ویروس بر اقتصاد جهانی و محرک های بانک مرکزی چین بیش از یک درصد رشد پیدا کرد و برای نخستین هفته از اوایل ژانویه افزایشی شد.

شاخص نفت برنت با افزایش 98 سنت معادل 1.74 درصد  به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 32 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 63 سنت معادل 1.23 درشد رشد داشته و به 52 دلار 5 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب رشد هفتگی 5.23 و 3.44 درصد را تجربه کردند.

شاخص نفت برنت در سال جاری به دلیل نگرانی های مربوط به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی 15 درصد افت را ثبت کرده و  شمار قربانیان این ویروس کرونا از مرز 1500 نفر نیز گذشته است. اگرچه بازار به دنبال راه اندازی کارخانه های چین وسیاست های پولی این کشور تقویت شده است.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار پس از بحران مالی در سال 2009 منجر به کاهش تقاضای نفت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته شود.

انتظار می رود که اوپک و متحدانش در واکنش به کاهش تقاضای نفت میزان تولیدات روزانه خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191093
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه