«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد بیش از یک دلاری قیمت نفت پس از توافق کاهش تولیدات نفت

بهای نفت در روز دوشنبه بالاخره پس از توافق بزرگترین تولید کنندگان نفت به منظور کاهش بی سابقه عرضه خود بیش از یک دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه بالاخره پس از توافق بزرگترین تولید کنندگان نفت به منظور کاهش بی سابقه عرضه خود بیش از یک دلار افزایش پیدا کرد. اگرچه نگرانی هایی در خصوص کافی نبودن این اقدام برای جلوگیری از عرضه بیش از تقاضا ناشی از شیوع کرونا ویروس وجود دارد.

براساس گزارش یک منبع آگاه، اعضای اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند، بالاخره پس از 4 روز درگیری و مذاکره از کاهش تولیدات خود به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز (10 درصد از عرضه جهانی) خبر دادند. وزیر نفت کویت در این خصوص عنوان کرد: کاهش تولیدات روزانه نفت می توانست تا 20 میلیون بشکه (20درصد از عرضه جهانی) کاهش یابد.

شاخص نفت برنت با افزایش یک دلار 23 سنت معادل 3.9 درصد به ازای هر بشکه نفت 32 دلار 71 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار 39 سنت معادل 6.1 درصد رشد داشته و به 24 دلار 15 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش منتشر شده، نمایندگان تولیدکننده های بزرگ نفت جهان (روسیه، آمریکا و عربستان) یعنی ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ و بن سلمان از توافق کاهش تولیدات روزانه نفت اوپک پلاس حمایت کردند. دونالد ترامپ با اعلام این که این توافق منجر به حفظ مشاغل صنعت انرژی آمریکا می شود، احساس رضایتمندی خود را ابراز کرد.

وزیر انرژی عربستان عنوان کرد: نمایندگان کویت، عربستان و امارات متحده عربی با یکدیگر گفتگو کرده و داوطلبانه به دنبال کاهش بیش از میزان تعیین شده تولیدات خود در توافق هستند که در نتیجه عرضه روزانه اوپک پلاس تا 12.9 میلیون بشکه کاهش می یابد. 

نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضای سوخت وجود دارد و بر بازار نفت سایه افکنده است. مصرف سوخت جهانی به دلیل شیوع کرونا ویروس و همچنین تعطیلی بسیاری از مشاغل و البته کشته شدن بیش از 100 هزار نفت حدود 30 درصد افت داشته است.

اوپک پلاس از دیگر تولید کنندگان نفت خارج از این گروه نظیر آمریکا، کانادا، برزیل و نروژ درخواست کرده تا تولیدات خود را به میزان 5 درصد و یا 5 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. کانادا و نروژ برای کاهش تولیدات خود چراغ سبز نشان دادند و آمریکا اعلام کرده که تولیدات این کشور بدون برنامه ریزی برای کاهش، در سال جاری حدود 2 میلیون بشکه در روز کاهش را تجربه کرده است.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=193829
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه