«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد طلا سیاه با ادامه تنش های سیاسی در خاورمیانه

قیمت نفت در روز دوشنبه به دنبال ادامه تنش های سیاسی میان آمریکا و ایران و نیز گفته های وزیر امور خارجه آمریکا افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت نفت در روز دوشنبه به دنبال ادامه تنش های سیاسی میان آمریکا و ایران و نیز گفته های وزیر امور خارجه آمریکا افزایش پیدا کرد.

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در روز گذشته از اعمال تحریم های "قابل توجه" علیه ایران خبر داد.

نفت خام برنت با افزایش 25 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 65 دلار 45 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 37 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشته و به 57 دلار 80 سنت در هر بشکه رسید.

دونالد ترامپ در هفته گذشته اعلام کرد که وی حمله تلافی جویانه در واکنش به سرنگونی پهپاد جاسوسی توسط ایران را لغو کرده است و به دنبال جنگ با ایران نیست و در حالی که وزیر امور خارجه این کشور از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خبر داده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نوشت، تنش ها در خاورمیانه عامل اصلی تقویت قیمت ها در بازار نفت است و سرمایه گذاران در انتظار واکنش ایران به وضع تحریم های قابل توجه از سوی آمریکا هستند.

قیمت شاخص های نفت پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا روند صعودی پیدا کرد وآمریکا مدعی است که این پهپاد بر فراز آب های بین المللی قرار داشته اماتهران اعلام کرد که از مرزهای کشورش عبور کرده است.

قیمت شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای در پی تشدید تنش های خاورمیانه به ترتیب رشد هفتگی 5 و 10 درصدی را  در هفته گذشته ثبت کرد که بیشترین رشد هفتگی شاخص دبلیو تی ای از دسامبر سال 2016 محسوب می شود.

مقامات تهران  به رویترز اعلام کردند که آمریکا از طریق عمان به ایران هشدار داده و تهدید به حمله کرده است اما مایک پمپئو در روز یکشنبه اعلام کرد که آماده مذاکره با ایران بدون پیش شرط است.

لازم به ذکر است که شمار سکوهای حفاری شرکت های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 21 جون به میزان یک عدد افزایش داشته و در مجموع به 789 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178960
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه