«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت با احتمال توافق تجاری چین و آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش امیدواری ها برای توافق تجاری چین و آمریکا و نیز تشدید تنش های سیاسی میان ایران ایران و آمریکا افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش امیدواری ها برای توافق تجاری چین و آمریکا و نیز تشدید تنش های سیاسی میان ایران ایران و آمریکا افزایش پیدا کرد.

نفت خام برنت با افزایش سه سنت به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 17 سنت معامله شد و طی معاملات اخیر حدود 2 درصد رشد یافت.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 14 سنت افزایش داشته و به 54 دلار 2 سنت در هر بشکه رسید و در معاملات اخیرشد 3.8 درصدی را تجربه کرد.

دونالد ترامپ گفت: "با رئیس‌جمهوری چین در جریان نشست 20 اقتصاد بزرگ جهان در ژاپن دیدار خواهد کرد و مذاکرات تجاری دو کشور نیز از سر گرفته می‌شود."

ترامپ افزوده هیئت‌های دو کشور، پیش از انجام دیدار او و شی، مذاکرات بر سر مسائل اقتصادی را از سر می‌گیرند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در این خصوص عنوان کرد:« تقاضای جهانی برای نفت خام با نشانه های مثبتی از مذاکرات تجاری و توئیت دونالد ترامپ افزایش می یابد.»

تنش های خاورمیانه پس از حمله به تانکرهای نفتی در هفته گذشته تشدید یافته و واشنگتن از اقدامات نظامی علیه ایران خبر داده است. دولت ایران در روز 17 ژوئن اعلام کرد که ایران از 27 ژوئن از سقف مورد توافق درباره غنی سازی اورانیوم فراتر می‌رود و کشورهای اروپایی فرضت 10 روزه دارند تا برای نجات این توافق اقدام کنند. از طرفی دیگر، واشنگتن از اعزام 1000 نیروی اضافی به خاورمیانه خبر داد.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاران چشم انتظار تصمیم اوپک برای ادامه توافق محدودیت عرضه هستند اما همچنان تاریخ دقیق این نشست اعلام نشده است.

طبق گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته اخیر حدود 812 هزار بشکه کاهش یافته و به 482 میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178650
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه