«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت با تشدید تنش ها در خاورمیانه

بهای نفت به دلیل تحریم ها و تنش های ایران و نیز محدودیت عرضه از سوی اوپک با افزایش مواجه شد اگرچه رشد کند اقتصادی تاحدودی بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دلیل  تحریم ها و تنش های ایران و نیز محدودیت عرضه از سوی اوپک با افزایش مواجه شد اگرچه رشد کند اقتصادی تاحدودی بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

شاخص نفت خام برنت 93 سنت معادل 1.47 درصد رشد داشته و به 64 دلار 23 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت CLc1 با افزایش 17 سنت به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 51 سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت در هفته گذشته به دلیل تهدید رشد کند اقتصادی و کاهش تقاضا روند نزولی داشتند و برنت و دبلیو تی ای به ترتیب 3.3 و 1.8 درصد کاهش را ثبت کردند.

جنگ تجاری آمریکا و چین خطر رشد کند اقتصادی و کاهش تقاضای نفت را تشدید کرده است اگرچه مذاکرات دو کشور برای حل این مشکل از هفته جاری از سرگرفته می شود.

وزارت کار آمریکا از 224 هزار شغل ایجاد شده طی 5 خبر داد و در حالی که سفارش ها برای کالاهای کارخانه های آمریکایی برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرده است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته حدود 1.1 میلیون بشکه افت داشته است. از طرفی دیگر، تمدید توافق اوپک پلاس منجر به تقویت بازار نفت شده است.

فیل فلین، تحلیل گربازار نفت گفت:« تنش های سیاسی در خاورمیانه عامل دیگر تقویت بازار نفت است و نفت برنت بیش از شاخص دبلیو تی ای تحت تاثیر تهدید های ژئوپولیتیکی قرار دارد.»

 دولت انگلیس ابرنفتکش ایرانی حامل نفت خام برای سوریه را در روز گذشته توقیف کرده است و وزارت خارجه ایران در رابطه با توقیف نفتکش ایرانی اعتراض شدید خود را به سفیر بریتانیا در تهران ابلاغ کرده و تهدید کرده است که اگر نفتکش ایرانی را رفع توقیف نکند، وظیفه دستگاه‌های مسئول، اقدام متقابل و توقیف یک نفتکش انگلیسی است.

انتهای  پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179660
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه