«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت با کاهش چشمگیر ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده افزایش پیدا کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 43 سنت به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 81 سنت معامله شد و در حالی که نفت وست تگزاس اینترمیدیت 47 سنت معادل 0.8 درصد رشد داشته و به 57 دلار 87 سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت در روز پنجشنبه در پی اخراج جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید توسط دونالد ترامپ و احتمال بازگشت صادرات نفت ایران اندکی کاهش پیدا کرد.

گزارش های موسسه نفتی آمریکا حاکی از آن است که ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.

گرگ مک کنا، تحلیلگر بازار نفت نوشت، آمریکا تاکنون لحن خود را در مورد ایران تغییر نداده است و سعودی ها با جدیت به دنبال محدود کردن ذخایر نفت هستند.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 6 سپتامبر به میزان 7.2 میلیون بشکه کاهش داشته و در مجموع به 421.9  میلیون بشکه رسیده است. در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند این میزان کاهش برابر با 2.7 میلیون بشکه باشد.

ذخایر نفت کوشینگ اوکلاهاما حدود 1.4 میلیون بشکه افت را ثبت کرده است و در حالی که تصور می شد حدود 208 هزار بشکه افزایش یابد.علاوه براین، ذخایر بنزین آمریکا نیز 4.5 میلیون بشکه کاهش را تجربه کرده اما تحلیلگران انتظار داشتند که این میزان 847 هزار بشکه باشد.

صادرات نفت خام ایران در پی بازگشت تحریم های آمریکا و عهد شکنی و خروج ترامپ از توافق برجام حدود 80 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=185076
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه