«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت برای دومین روز متوالی

بهای نفت در روز سه شنبه برای دومین روز متوالی رشد کرد و به نظر می رسد که بانک مرکزی به منظور جبران صدمات ویروس کرونا بر اقتصاد، درصدد ایجاد محرک های مالی بوده و به علاوه افزایش امیدواری به اوپک و متحدانش برای محدودیت بیشتر عرضه به بازار بی تاثیر نبوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه برای دومین روز متوالی رشد کرد و به نظر می رسد که بانک مرکزی به منظور جبران صدمات ویروس کرونا بر اقتصاد، درصدد ایجاد محرک های مالی بوده و به علاوه افزایش امیدواری به اوپک و متحدانش برای محدودیت بیشتر عرضه به بازار بی تاثیر نبوده است.

شاخص نفت برنت با افزایش یک دلار 26 سنت معادل 2.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 53 دلار 16سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت  یک دلار 24 سنت رشد داشته و به 47 دلار 99 سنت در هر بشکه رسید.

دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای طی 2 روز گذشته و پس از افت 20 درصدی خود از ژانویه 2020 به ترتیب 7 و 7.2 درصد رشد داشتند.

وزیر دارایی فرانسه در روز گذشته اعلام کرد که وزرای مالی G7 در هفته آینده به منظور جلوگیری از تاثیرات کرونا ویروس بر اقتصاد جهان و جبران صدمات ناشی از این بیماری به گفتگو می پردازند.

کرونا ویروس برای نخستین بار در چین ظهور کرد و تاکنون به بیش از 60 کشور جهان گسترش پیدا کرده و جان حدود 3 هزار نفر را گرفته است.

اعضای اوپک و متحدانش با توجه شیوع کرونا ویروس و تاثیر ان بر تقاضای جهانی نفت  به دنبال کاهش یک میلیون بشکه نفت در روز هستند در حالی پیش از این تصمیم بر محدودیت 600 هزار بشکه در روز بود.

پیش بینی می شود که ذخایر نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی تا 3.3 میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192039
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه