«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت برنت و کاهش نفت خام امریکا

دو شاخص نفت در روز دوشنبه عکس یکدیگر عمل کردند و قیمت نفت خام برنت به دنبال محدود نمودن عرضه به بازار رشد یافت در حالی که بهای نفت خام آمریکا به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا و نگرانی در خصوص افت تقاضا در این کشور با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دو شاخص نفت در روز دوشنبه عکس یکدیگر عمل کردند و قیمت نفت خام برنت به دنبال محدود نمودن عرضه به بازار رشد یافت در حالی که بهای نفت خام آمریکا به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا و نگرانی در خصوص افت تقاضا در این کشور با کاهش مواجه شد.

شاخص نفت برنت 18 سنت معادل 0.4 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 42 دلار 98 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 23 سنت معادل 0.6 درصد به 40 دلار 42 سنت در هر بشکه رسید.

با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در 19 ایالت آمریکا، بررسی های رویترز نشان می دهد که تنها در 4 روز اول جولای، 15 ایالت این کشور گزار ش داده اند که تعداد مبتلایان به کووید-19در پی مهمانی ها و تعطیلات می تواند به رکود جدیدی دست یابد.

تحلیلگران بانک ING در این خصوص گفتند: داده های جمع آوری شده از شهرهای درگیر کرونا حاکی از آن است که هیچ نشانه های از کاهش ترافیک طی هفته های اخیر وجود ندارد. در حال حاضر، تمام توجه ها به محدود نمودن عرضه از سوی اوپک و متحدانش مانند روسیه جلب شده و تولیدات اعضای اوپک به کمترین میزان خود طی یک دهه اخیر رسیده است.

اوپک و متحدانش مانند روسیه (اوپک پلاس) تصمیم گرفتند که تولیدات خود را طی ماه جولای  تا 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و از ماه جولای به بعد، این میزان را به 7.7 میلیون بشکه در روز برسانند.از طرفی دیگر شمار سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا و در واقع تولیدات این کشور برای نهمین هفته متوالی روند نزولی داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197424
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه