«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت به دلیل تشدید تنش ها در خاورمیانه

بهای نفت در روز دوشنبه در پی نگرانی های مربوط به افزایش تنش در خاورمیانه و همچنین امیدواری به رشد تقاضا جهانی به دلیل لغو محدودیت ها و بسته محرک اقتصادی آمریکا افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه در پی نگرانی های مربوط به افزایش تنش در خاورمیانه و همچنین امیدواری به رشد تقاضا جهانی به دلیل لغو محدودیت ها و بسته محرک اقتصادی آمریکا افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش یک دلار و 9 سنت معادل 1.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 52 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار و 28 سنت معادل 2.2 درصد رشد داشته و به 60 دلار 75 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت در هفته گذشته رشد 8 درصدی را تجربه کرد.

ائتلاف نظامی مقابله با حوثی‌های یمن به رهبری عربستان می گوید که دو پهپاد انفجاری این گروه مورد حمایت ایران  را ساقط کرده است. طبق اعلام مقامات ریاض، پهپادها ظهر به سمت اهداف غیرنظامی در فرودگاه ابها واقع  در جنوب عربستان شلیک شده بودند اما یک سخنگوی شبه ‌نظامیان حوثی اعلام کرده که پهپادها به فرودگاه یادشده اصابت کرده‌اند.

جو بایدن برای کسب نخستین دستاورد قانونی خود با یک گروه دو حزبی از مقامات رسمی برای کمک به اجرای بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا ملاقات کرد.از طرفی دیگر محدودیت عرضه از سوی اوپک پلاس منجر شده قیمت ها طی هفته های اخیر تقویت شود.
 
سهام آسیا در روز دوشنبه به دنبال روند موفقیت آمیز واکسیناسیون و دریافت کمک مالی از واشنگتن و همچنین امیدواری به بهبود تقاضا و احیای اقتصاد جهانی رکورد زد.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207660
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه