«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت به دنبال احتمال تمدید توافق اوپک

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری لندن و اتحادیه اروپا برای توافق برگزیت و همچنین احتمال تمدید توافق کاهش عرضه نفت اوپک و متحدانش افزایش پیدا کرد اما تقویت شاخص ها می تواند به دلیل رشد کند اقتصادی محدود شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری لندن و اتحادیه اروپا برای توافق برگزیت و همچنین احتمال تمدید توافق کاهش عرضه نفت اوپک و متحدانش افزایش پیدا کرد اما تقویت شاخص ها می تواند به دلیل رشد کند اقتصادی محدود شود.

شاخص نفت برنت 21 سنت رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 58 دلار 95 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 16 سنت به 52 دلار 97 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گفته های ادوارد مویا، تحلیلگر بازارنفت، قیمت نفت به دنبال کاهش اثر دو عامل تهدیدکننده تقاضای جهانی، برگزیت و جنگ تجاری چین و آمریکا روند صعودی خود را آغاز کرده است.

مذاکرات اتحادیه اروپا و انگلیس برای توافق برگزیت پیش از نشست رهبران بلوک در هفته جاری از نیمه شب به روز چهارشنبه کشیده شد اما هنوز مشخص نیست که آیا انگلیس می تواند از به تعویق انداختن خروج خود جلوگیری کند.

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک عنوان کرد که کشورهای عضو اوپک هرآنچه که می توانند، انجام خواهند داد تا بازار نفت را در سال 2020 تثبیت کنند.

اوپک و متحدانش به منظور ثبات بازار تولیدات خود را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند و به نظر می رسد که افزایش تولیدات نفت خام آمریکا در این هفته، بازار نفت را تحت فشار قرار دهد.

علاوه براین، تنش های تجاری میان آمریکا و چین از دیگر عوامل موثر بازار نفت است که منجر به رشد کند اقتصادی و کاهش تقاضای جهانی شده است.

صندوق بین المللی پول در روز گذشته هشدار داد که جنگ تجاری چین و آمریکا باعث شده تا رشد کند اقتصادی در سال 2019 به کمترین میزان خود از بحران های مالی سال های 2008 و 2009 برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187436
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه