«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری به احیای اقتصاد بعد از واکسیناسیون کرونا و همچنین کاهش ذخایر نفت آمریکا رشد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال امیدواری به احیای اقتصاد بعد از واکسیناسیون کرونا و همچنین کاهش ذخایر نفت آمریکا رشد کرد.

شاخص نفت برنت 34 سنت معادل 0.5 درصد افزایش داشته و به 63 دلار 8 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 32 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 59 دلار 65 سنت معامله شد.

یک تحلیلگر بانک ANZ نوشت: خوش بینی به چشم انداز اقتصاد جهانی و روند واکسیناسیون منجر به تقویت بازار نفت شده است. از طرفی دیگر داده های منتشر شده حاکی از بهبود وضعیت اشتغال آمریکا و ثبت بهترین رکورد طی دو سال اخیر است.بخش خدمات چین نیز بیشترین رشد را در حوزه فروش طی سه ماه اخیر تجربه کرد.

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاریخ ۱۹ آوریل را به عنوان روزی که کلیه بزرگسالان در آمریکا برای دریافت واکسن کرونا واجد شرایط خواهند بود تعیین کرده است که بر روند صعودی شاخص ها نیز تاثیر گذار است.

براساس گزارش منتشر شده، ذخایر نفت خام امریکا طی هفته های اخیر کاهش داشته در حالی که ذخایر سوخت رشد را ثبت کرده است. موسسه نفتی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 2 آوریل به میزان 2.6 میلیون بشکه کاهش داشته در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند این میزان برابر با 1.4 میلیون بشکه باشد.

اداره اطلاعات انرژی در گزار ش روز گذشته خود عنوان کرده است که میزان تولیدات نفت آمریکا در سال 2021 به میزان 270 هزار بشکه افت داشته و به 11.04 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209337
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه