«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت درپی احتمال عدم افزایش تولیدات نفت اوپک پلاس

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال پیش بینی عدم افزایش تولیدات نفت از سوی اوپک و متحدانش در فوریه و پیش از نشست این اعضا در اواخر روز جاری افزایش پیدا کرد. نگرانی هایی مربوط به میزان تقاضا در نیمه اول امسال همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال پیش بینی عدم افزایش تولیدات نفت از سوی اوپک و متحدانش در فوریه و پیش از نشست این اعضا در اواخر روز جاری افزایش پیدا کرد. نگرانی هایی مربوط به میزان تقاضا در نیمه اول امسال همچنان وجود دارد.

شاخص نفت برنت با افزایش 62 سنت معادل 1.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 52 دلار 42 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 55 سنت معادل 1.1 درصد رشد داشته و به 49 دلار 7 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گفته ی یک تحلیلگر بازار نفت، حرکات و اقدامات کلان مانند تضعیف ارزش دلار و تثبیت موقعیت سرمایه گذاران برای احیای بازار نفت از دیگر عوامل تاثیر گذار بازار نفت است که می تواند منجر به تقویت قیمت نفت شود.

محمد بارکیندو؛ دبیر کل کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در روز گذشته اعلام کرد: به نظر می رسد که تقاضای نفت در سال جاری به میزان 5.9 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند و در مجموع به 95.9 برسد و در واقع تهدیدهای مربوط به افت تقاضا در نیمه اول سال 2021 مشاهده می شود.

قیمت ها در سال 2020 حدود 20 درصد پایین تر از متوسط قیمت ها در سال 2019 بود که از علت اصلی آن می توان به محدودیت های اعمال شده ناشی از ویروس کرونا و کاهش تقاضا اشاره کرد اگرچه تلاش هایی از سوی بزرگترین تولید کنندگان نفت به منظور تقویت قیمت ها صورت گرفت.

اوپک و متحدانش مانند روسیه در نشست ماه گذشته خود تصمیم گرفتند که تولیدات خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز طی ژانویه افزایش دهند و به علاوه قرار بر این شد که هر ماه نشستی برای بررسی این سیاست برگزار شود. برخی از تحلیگران بر این باورند که اوپک پلاس سطح تولیدات ژانویه خود را در ماه فوریه حفظ می کند و شاهد افزایش عرضه در فوریه نخواهیم بود.

براساس گزارش یک ژانویه، تولیدات نفت آمریکا به دلیل عواملی مانند تضعیف ارزش دلار و تقاضای کم نفت در بازار به میزان 2 میلیون بشکه در روز طی اکتبر به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206026
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه