«میهن صنعت» گزارش می دهد:

رشد قیمت نفت درپی کاهش عرضه و تحریم های نفتی علیه ایران و ونزوئلا

بهای نفت در روز چهارشنبه درپی کاهش عرضه از سوی اعضای کارتل اوپک ونیز تحریم های آمریکا علیه ایرانو ونزوئلا افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه درپی کاهش عرضه از سوی اعضای کارتل اوپک ونیز تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا افزایش یافت.

شاخص بین المللی نفت خام برنت آتی LCOc1 با افزایش 18 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 85 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت آتی CLc1 25 سنت معادل 0.5 درصد رشد داشته و به 57 دلار 12 سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت در سال جاری به دلیل محدود نمودن عرضه از سوی اوپک و متحدانش تقویت شد.و به علاوه تحریم های نفتی دو عضو اوپک، ایران و ونزوئلا نیز منجر به افزایش شاخص های نفت شده است.

بسیاری از مناطق ونزوئلا در پی قطعی برق برای ششمین روز متوالی عملا فلج شده است و طبق اعلام بانک بارکلیز، قعطی بی سابقه برق منجر به از دست رفتن 700 هزار بشکه نفت در روز شده است.

بانک ملی استرالیا در این خصوص اعلام کرد که چشم انداز بازار نفت با نگرانی هایی در خصوص رشد کند اقتصادی و افزایش تولیدات آمریکا و نیز از طرفی دیگر در پی کاهش عرضه از سوی اوپک و تحریم های نفتی علیه ونزوئلا و ایران درهم  و نامشخص شده است.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، پیش بینی می شود که تولیدات نفت آمریکا در سال جاری به رکورد 12.30 میلیون بشکه در روز برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=173564
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه