«میهن صنعت» گزارش می دهد:

رشد قیمت نفت در آستانه سال 2019

بهای نفت در آخرین روز سال به دنبال تقویت بازار سهام با افزایش مواجه شد اما همچنان نگرانی های در خصوص افزایش تولیدات وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در آخرین روز سال 2019 به دنبال تقویت بازار سهام با افزایش مواجه شد اما همچنان نگرانی های در خصوص افزایش تولیدات وجود دارد.

پیشرفت در مذاکرات میان چین و آمریکا برای پایان جنگ تجاری منجر به تقویت بازارهای جهانی شده است.

نفت خام برنت LCOc1  با افزایش 56 سنت معادل 1.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 53 دلار 77 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت CLc1  44 سنت معادل یک درصد رشد داشته و به 45 دلار 77 سنت در هر بشکه رسید.

دونالد ترامپ در روز شنبه پس از گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود، در یک پیام توییتری نوشت: «تماس طولانی و بسیار خوبی با آقای شی، رئیس جمهوری چین داشتم. توافقات به خوبی پیش می‌رود و اگر به سرانجام برسد، بسیار جامع بوده و تمام موضوعات، حوزه‌ها و نقاط اختلاف را دربر می‌گیرد. پیشرفت بزرگی بوجود آمده است.»

طبق گفته تحلیلگران، فشارهایی که منجر به کاهش قیمت نفت در معاملات اخیر شده، با اجرای تصمیم اوپک در خصوص محدود نمودن عرضه از ماه ژانویه کاهش می یابد.

اوپک و روسیه در اوایل ماه جاری به منظور جلوگیری از افت قیمت ها در بازار تصمیم به کاهش عرضه به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز گرفتند.

قیمت نفت خام برنت در اکتبر رکورد 4 ساله خود را شکست و به 86 دلار 29 سنت در هر بشکه رسید و پس از آن حدود 38 درصد از ارزش خود را از دست داد.

علیرغم بهبود بازار نفت در آستانه سال میلادی جدید، بازار نفت همچنان تحت فشار افزایش تولیدات نفت آمریکا قرار دارد.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار نفت در این خصوص عنوان کرد که یکی از عوامل کاهش قیمت نفت، افزایش تولیدات نفت شیل آمریکا است.

شرکت های انرژی در هفته منتهی به 28 دسامبر از افزایش دو دکل حفاری به شمار دکل های حفاری خبر دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=169770
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه