«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت در پی تشدید تنش ها در خاورمیانه

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال انتشار داده هایی مبنی بر رشد واردات دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین و تشدید تنش ها میان عربستان سعودی و نیروهای حوثی یمن افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال انتشار داده هایی مبنی بر رشد واردات دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین و تشدید تنش ها میان عربستان سعودی و نیروهای حوثی یمن افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 31 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 59 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 28 سنت رشد داشته و به 59 دلار 98 سنت در هر بشکه رسید.

صادرات چین در ماه مارس رشد کرده و حاکی از احیای اقتصاد این کشور است. آغاز روند واکسیناسیون منجر شده تا واردات این کشور به بیشترین  میزان خود طی 4 سال اخیر برسد. واردات نفت خام به چین در ماه مارس به نسبت سال گذشته و توقف فعالیت پالایشگاه به دلیل شیوع کرونا رشد 21 درصدی را تجربه کرده است.

انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کردند ۱۷ پهپاد و ۲ موشک بالستیک را به سوی تأسیسات نفتی عربستان سعودی شلیک کرده‌اند که این شامل پالایشگاه بزرگ جده می شود که در واقع منجر به روند صعودی قیمت ها شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209519
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه