«میهن صنعت» گزارش می دهد:

رشد قیمت نفت در پی نگرانی های کمبود عرضه و تحریم های علیه ایران

بهای نفت در روز دوشنبه به علت نگرانی هایی در خصوص کمبود عرضه به دنبال تحریم های امریکا علیه ایران با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به علت نگرانی هایی در خصوص کمبود عرضه به دنبال تحریم های امریکا علیه ایران با افزایش مواجه شد.

نفت خام برنت  LCOc1 با افزایش 18 سنت به ازای هر بشکه نفت 79 دلار 96 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس CLc1 20سنت رشد داشته و به 69 دلار 32 سنت در هر بشکه رسید.

تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران از 4 نوامبر(13آبان) آغاز خواهد و دولت ترامپ در تلاش است تا با تحت فشار گذاشتن خریداران نفت ایران صادرات نفت این کشور را به صفر برساند.

اوپک در ماه ژوئن توافق کرد تا به منظور جبران کمبود عرضه نفت ایران تولیدات خود را افزایش دهد اما اسناد اوپک حاکی ازناتوانی اوپک برای افزایش عرضه بیشتر است.

اسناد داخلی اوپک نشان می دهد که افزایش تولید روزانه نفت عربستان سعودی به واسطه افت تولید در ایران، ونزوئلا و آنگولا خنثی شده است.

مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی در روز دوشنبه اعلام کرد که دیگر تولیدکنندگان ممکن است با افزایش عرضه برای جبران کمبود صادرات ایران با مشکل مواجه شوند و قیمت ها افزایش پیدا کند.

طبق گفته ی استفان اینس، تحلیل گر بازار نفت، افزایش تقاضا در حال حاضر در چین در حال روی دادن است و این در حالی است که آمریکا و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به دنبال ذخیره کردن نفت خام برای اختلالات احتمالی عرضه در زمستان هستند.

بنا بر گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شرکت های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 19 اکتبر از افزودن 4 دکل حفاری خبر دادند که در مجموع شمار دکل های حفاری آمریکا به 873 واحد رسیده است.

بانک NBD امارات در روز جمعه نوشت:« تاثیرات کامل جنگ تجاری آمریکا و چین در سال آینده بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد و می تواند سقوط قابل توجه تقاضا را به همراه داشته باشد.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=164721
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه