«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت علیرغم تنش های چین و آمریکا

بهای نفت به دنبال انتشار داده های اقتصادی تقویت شد اگرچه تنش ها میان آمریکا و چین بر بازار نفت سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال انتشار داده های اقتصادی تقویت شد اگرچه تنش ها میان آمریکا و چین بر بازار نفت سایه افکنده است.

شاخص نفت برنت با افزایش 3 سنت به ازای هر بشکه نفت 43 دلار 34 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 22 سنت رشد داشته و به 41 دلار 29 سنت در هر بشکه رسید. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به ترتیب رشد 0.5 و 1.7 درصدی را ثبت کردند.

سرمایه گذاران و فعالان بازار نفت در حال حاضر چشم انتظار طوفان هانا و تاثیرات آن در بازار هستند که پیش بینی می شود از خلیج بافین عبور کند.شرکت های انرژی تاکنون از تعطیلی و یا تخلیه نیروهای خود در این سکو خبر نداده اند.

براساس گزارش منتشر شده، فعالیت های تجاری منطقه یورو برای نخستین بار در جولای و بعد از شیوع کرونا ویروس رشد کرد.تجارت های آمریکا در جولای تقویت شده اگرچه شیوع دوباره این بیماری منجر به کاهش تقاضا و سفارش از شرکت ها خواهد شد.

شیوع دوبار کووید-19 چشم انداز اقتصاد آمریکا را  تیره و تار کرده است و برخی از ایالت های این کشور محدودیت هایی را اعمال کرده اند که می تواند منجر به کاهش مصرف سوخت شود.

بانک بارکلیز چشم انداز خود را برای مازاد بازار نفت طی سال 2020 از 3.5 به 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

براساس گزارش بیکر هیوز، شمار سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به 25 جولای به کمترین میزان خود رسید اگرچه تنش های سیاسی میان آمریکا و چین بر بازار سایه افکنده است و وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از آمریکا خواسته است در واکنش به دستور این کشور برای تعطیلی کنسولگری چین در هوستون آمریکا، کنسولگری خود در چنگدو واقع در جنوب غرب چین را ببندد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=198458
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه