«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت علیرغم سایه سنگین جنگ تجاری برسر بازار

بهای نفت علیرغم نگرانی هایی در خصوص جنگ تجاری چین و آمریکا و کاهش تقاضای جهانی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت علیرغم نگرانی هایی در خصوص جنگ تجاری چین و آمریکا و کاهش تقاضای جهانی افزایش یافت.

شاخص بین المللی نفت خام برنت 10 سنت معادل 0.17 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 59 دلار 91 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 7 سنت معادل 0.13 درصد به 54 دلار 76 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت برنت در معاملات روز گذشته در پی تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین حدود 3 درصد کاهش را تجربه کرد و به کمترین میزان خود (59 دلار 7 سنت) از اواسط ژانویه رسید.

آتش اختلاف های تجاری این دوغول اقتصادی جهان با متهم کردن چین به دستکاری ارزی از سوی آمریکا شعله ور تر شد.

ادوارد مویا، تحلیلگربازار نفت گفت:«قیمت نفت نمی تواند بدون تاثیر از کاهش تقاضای جهانی نفت حرکت کند زیرا با کاهش ارزش یوان و محدودکردن خریدهای کشاورزی آمریکا امید برای دستیابی به توافق این دو کشور در سال جاری از بین رفت.»

وی در ادامه افزود، «در حال حاضر بازار نفت شرایط خلیج فارس را نادیده گرفته است و درصورتی که تنش ها در خلیج فارس ادامه یابد و ذخایر نفت آمریکا نیز روند نزولی بگیرد، شاهد تقویت شاخص ها خواهیم بود.»

وزیر امور خارجه ایران یک روز پس از توقیف کشتی حامل قاچاق سوخت در تنگه هرمز عنوان کرد:«ایران دیگر تحمل "تخلفات دریایی" در خلیج فارس و تنگه هرمز را ندارد.»

پس از توقیف نفتکش عراقی حامل قاچاق سوخت توسط ایران نگرانی ها برای تشدید تنش های در خاورمیانه افزایش یافته است.

علاوه براین، پیش بینی می شود که ذخایر نفت آمریکا برای هشتمین هفته متوالی کاهش یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182372
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه