«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت علیرغم نگرانی های تقاضای نفت

بهای نفت با وجود نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی نفت و همچنین روند کند واکسیناسیون اندکی افزایش یافت که البته کاهش عرضه از سوی عربستان و افت ذخایر نفت آمریکا مورد توجه سرمایه گذاران بوده و تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت با وجود نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی نفت و همچنین روند کند واکسیناسیون اندکی افزایش یافت که البته کاهش عرضه از سوی عربستان و افت ذخایر نفت آمریکا مورد توجه سرمایه گذاران بوده و تاثیرگذار است.جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا از کنگره درخواشت کرد تا هر ه سریع تر در خصوص بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا اقدام کنند و وی تایکد کرد که هیچ وقتی برای تاخیر وجود ندارد.

شاخص نفت برنت برای تحویل در مارس 44 سنت رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 97 سنت معامله شد که البته معاملات ماه مارس برنت منقضی شد و برای تحویل در آوریل با افزایش 25 سنت به 55 دلار 35 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 7 سنت رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 52 دلار 36 سنت معامله شد. هر دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته افزایش کمتر از یک درصد را تجربه کردند.

عربستان سعودی طی ماه مارس و فوریه تولیدات روزانه خو را به میزان یک میلیون بشکه کاهش می دهد در حالی که بررسی ها حاکی از آن است که عرضه اعضای اوپک طی ماه ژانویه رشد داشته است اگرچه این افزایش به دلیل کاهش داوطلبانه صادرات نفت نیجریه  خیلی کمتر از میزان توافق شده در قرارداد اوپک پلاس است از طرفی دیگر میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته اخیر به میزان 9.9 میلیون بشکه افت داشته است.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207034
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه