«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت پس از روند نزولی دو روزه

بهای نفت پس از دو روز روند نزولی به دنبال اقدامات بانک مرکزی افزایش پیدا کرد.اگرچه اعضای اوپک پیش بینی خود را برای تقاضای جهانی تا پایان سال 2019 به دلیل رشد کند اقتصادی کاهش دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت پس از دو روز روند نزولی به دنبال اقدامات بانک مرکزی افزایش پیدا کرد.اگرچه اعضای اوپک پیش بینی خود را برای تقاضای جهانی تا پایان سال 2019 به دلیل رشد کند اقتصادی کاهش دادند.

کارتل به چالش های سال 2020 و افزایش تولیدات نفت رقبا اشاره کرد که می تواند منجر به ادامه توافق اوپک شود.

شاخص نفت خام برنت 41 سنت معادل0.7 درصد رشد داشته و به  58 دلار 64 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 40 سنت به ازای هر بشکه نفت 54 دلار 87 سنت معامله شد.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای طی معاملات روز گذشته به ترتیب افت 3 و 1.4 درصدی را تجربه کردند.

قیمت نفت خام برنت و آمریکا پیش از گزارش ماهیانه اوپک و به دلیل کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و اقدامات بانک مرکزی به ترتیب به 59 دلار 50 سنت و 55 دلار 67 سنت رسیدند.

بانک پاریباس پیش بینی خود برای قیمت نفت آمریکا را تا 8 دلار در سال 2019 کاهش داد و به 55 دلار در هر بشکه رساند و قیمت نفت برنت را با کاهش 9 دلاری، 64 دلار در هر بشکه اعلام  کرد.

آمارهای اقتصادی در اوایل هفته گذشته حاکی از کاهش چشمگیر رشد تولیدات صنعتی در چین و افت صادرات آلمان بود.

قیمت نفت خام برنت به دلیل تلاش های اوپک و متحدانش رشد 10 درصدی را در سال جاری تجربه کرده است. اعضای اوپک در ماه جولای تصمیم گرفتند تا عرضه نفت به بازار را تا مارس 2020 محدود کنند.

هفته گذشته یک مقام سعودی اعلام کرد، عربستان متعهد است که هر اقدامی لازم است برای متوازن نگه داشتن بازار در سال آینده انجام دهد. اگرچه افزایش تولیدات نفت شیل آمریکا و رشد کند اقتصادی موانع اصلی اوپک تلقی می شوند.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شرکت های انرژی برای نخستین بار طی 7 هفته متوالی شمار سکوهای حفاری خود را افزایش دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183144
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه