«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت پیش از نشست آنلاین اوپک

بهای نفت در روز سه شنبه پیش از نشست اوپک در اواخر هفته جاری و احتمال توافق تولید کنندگان برای کاهش بیشتر تولیدات به منظور تقویت بازار نفت افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه پیش از نشست اوپک در اواخر هفته جاری و احتمال توافق تولید کنندگان برای کاهش بیشتر تولیدات به منظور تقویت بازار نفت افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت 0.4 درصد معادل 17 سنت رشد داشته و به 38 دلار 49 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت CLc1 آتی در محدوده 38 سنتی معامله شد و 35 دلار 44  بدون تغییر باقی ماند. نفت برنت به لطف محدود نمودن عرضه از سوی اوپک و متحدانش طی 6 هفته اخیر دو برابر شده است اما دو شاخص دبلیو تی ای و برنت در سال جاری افت 40 درصدی را تجربه کردند.

پیش بینی می شود که اوپک و متحدانش طی نشست آنلاین 4 جون توافق کاهش تولیدات خود را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز تا ماه جولای یا آگوست تمدید کنند و عربستان سعودی در تلاش برای متقاعد کردن سایر تولیدکنندگان و تمدید این توافق است.

ادامه یافتن این توافق می توانند قیمت نفت را تا 40 دلار بالا ببرد و کاهش ذخایر نفت اوکلاهاما  به میزان 54.3 میلیون بشکه در هفته منتهی به 29 می بر روند افزایشی قیمت ها بی تاثیر نبوده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196399
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه