«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد ناچیز قیمت نفت در روز دوشنبه

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تمدید توافق محدود نمودن عرضه از سوی اعضای اوپک پلاس تا پایان ماه جولای افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تمدید توافق محدود نمودن عرضه از سوی اعضای اوپک پلاس تا پایان ماه جولای افزایش یافت.

شاخص نفت برنت با افزایش 21 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 43 دلار 43 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 2 سنت معادل 0.05 درصد رشد داشته و به 39 دلار 57 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت به بیشترین میزان خود از 6 مارس دست یافتند.

نفت برنت از ابتدای ماه آوریل به دنبال کاهش بی سابقه 9.7 میلیون بشکه در روز (10 درصد از عرضه جهانی) تقریبا دو برابر شده است. اوپک و متحدانش مانند روسیه که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند در ماه آوریل به منظور تقویت قیمت ها تصمیم گرفتند تا تولیدات خود را محدود کنند. اوپک پلاس در روز یکشنبه از تمدید این توافق تا پایان جولای خبر داد.

عربستان و تولید کننده بزرگ نفت جهان قیمت نفت های ماهانه خود را در ماه جولای به طور چشمگیری افزایش داد. علاوه براین، پیروی دو کشورعراق و نیجریه از تعهدات کاهش تولیدات همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و احیای تولیدات و بازگشت لیبی به چرخه تولید یکی از چالش های مهم اعضای اوپک تلقی می شود. دو میدان نفتی مهم در جنوب غربی لیبی که ماه ها در محاصره بودند، را اندازی شدند.

براساس گزارش بیکر هیوز، شمار سکوهای حفاری  نفت و گاز آمریکا برای پنجمین هفته متوالی به کمترین میزان خود رسید. تولید 30 درصد از نفت آمریکا پس از ورود طوفان کریستوبال به خلیج مکزیک متوقف شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196579
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه