«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد یک درصدی قیمت نفت به دنبال کاهش عرضه و گزارش اقتصادی چین

بهای نفت به دنبال کاهش عرضه، تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و نیز تنش ها در لیبی یک درصد رشد کرد و در حالی که داده های اقتصادی مطلوب چین نگرانی ها را در خصوص میزان تقاضا ازبین برد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال کاهش عرضه، تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و نیز تنش ها در لیبی یک درصد رشد کرد و در حالی که داده های اقتصادی مطلوب چین نگرانی ها را در خصوص میزان تقاضا ازبین برد.

شاخص نفت خام برنت 72 سنت معادل 1.02 درصد افزایش پیدا کرد و به 71 دلار 55 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با رشد 31 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 89 سنت معامله شد.

هردوشاخص بین المللی رشد حدود یک درصدی را در هفته اخیر تجربه کردند که برنت و دبلیو تی ای به ترتیب برای سومین و پنجمین هفته متوالی روند صعودی را ثبت کردند.

بهای نفت در سال جاری به دلیل کاهش عرضه از سوی اوپک، تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران و جنگ های داخلی در لیبی 30 درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی نفت لیبی در روز گذشته هشدار داد که ادامه جنگ های داخلی می تواند منجر به توقف عرضه و صادرات نفت این کشور شود.

اوپک و متحدانش در ماه جون برای تصمیم گیری در خصوص ادامه محدودیت تولید نفت با یکدیگر گفتگو خواهند کرد و به نظر می رسد که عضو دفاکتو این گروه، عربستان سعودی تمایل به کاهش عرضه دارد.

یک منبع آگاه اعلام کرده که در صورت ادامه اختلال عرضه در سراسر دنیا، تولیدات نفت اوپک پلاس از ماه جولای  افزایش پیدا خواهد کرد.

براساس گزارش بیکر هیوز، شرکت های انرژی آمریکا در هفته گذشته شمار دکل های حفاری خود را افزایش داده و در مجموع به 833 واحد رساندند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174614
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه