«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد یک درصدی قیمت نفت در پی خوش بینی آرامکو

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال خوش بینی عربستان سعودی به بهبود تقاضا در آسیا و محدودیت عرضه از سوی عراق افزایش پیدا کرد اگرچه نگرانی ها در خصوص احیای اقتصاد آمریکا بر بازار سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال خوش بینی عربستان سعودی به بهبود تقاضا در آسیا و محدودیت عرضه از سوی عراق افزایش پیدا کرد اگرچه نگرانی ها در خصوص احیای اقتصاد آمریکا بر بازار سایه افکنده است.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت 50 سنت معادل 1.2 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 41 دلار 72 سنت معامله شد در حالی که برنت با افزایش 40 سنت به 44 دلار 80 سنت در هر بشکه رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست بازار در این خصوص گفت: اخبار منتشر شده از آرامکو در تعطیلات در حال حاضر محرک بازار نفت است. مدیرعامل آرامکو در روز یکشنبه از بهبود تقاضا در آسیا به دنبال رفع محدودیت های اقتصادی پس از شیوع کرونا ویروس خبر داد.

از طرفی دیگر، عراق در روز جمعه اعلام کرد که برای جبران افزایش تولیدات خود طی سه ماه اخیر قصد دارد تا عرضه به بازار را در ماه های سپتامبر و آگوست به میزان 400 هزاربشکه در روز محدود کند. 

وزرای انرژی عربستان و عراق طی یک بیانیه ای مشترک اعلام کردند که تمام تلاش اعضای اوپک پلاس ایجاد ثبات در بازار نفت و تقویت آن است. در حالی که امیدواری ها در پی مذاکرات دموکرات های آمریکا و کاخ سفید بر سر بسته حمایتی جدید پس از شیوع کووید-19افزایش پیدا کرده بود اما تاخیر در رسیدن به توافق، بازار را تحت فشار قرار داده است.

نانسی پلوسی و استیون منوچین اعلام کردند که هر دو تمایل به ادامه مذاکرات و احیای اقتصاد دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199224
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه