«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد یک درصدی قیمت نفت

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال نزدیک تر شدن تولید کنندگان نفت برای توافق در خصوص کاهش بیشتر عرضه روزانه خود، بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال نزدیک تر شدن تولید کنندگان نفت برای توافق در خصوص کاهش بیشتر عرضه روزانه خود، بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 57 سنت معادل 1.12 درصد به ازای هر بشکه نفت 52 دلار 44 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 53 سنت معادل 1.12 درصد رشد داشته به 47 دلار 71 سنت در هر بشکه رسید.

دو شاخص برنت و دبلیو تی ای از زمان اوج خود در ژانویه افت 27 درصدی را به دلیل شیوع کرونا ویروس و تاثیر آن بر تقاضای جهانی نفت تجربه کرده اند.

اعضای اوپک و متحدانش که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند در روز سه شنبه توافق کردند که تولیدات روزانه نفت خود را به منظور تقویت بازار به میزان یک میلیون بشکه کاهش دهند وبه نظر می رسد که دو تولید کننده کلیدی یعنی روسیه و عربستان در آستانه این توافق هستند. این گروه قرار است که ر تاریخ 5-6 مارس با یکدیگر گفتگو کنند اگرچه سایر کنفرانس های بین المللی به دلیل شیوع کرونا ویروس لغو شده است.

تحلیلگران بارکلیز بر ای باورند که میزان کاهش تقاضا در اثر شیوع ویروس کرونا و مشخص نبودن زمان بهبو تولیدات نفت لیبی می تواند بر تصیم اوپک و متحدانش تاثیر گذار باشد. مورگان استنلی پیش بینی خود را برای میانگین قیمت نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب تا 55 و 50 دلار کاهش داد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192101
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه