«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد 2 درصدی قیمت نفت به دنبال اظهارات دکتر ترامپ

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال احتمال ترخیص دونالد ترامپ از بیمارستان پس از مثبت شدن تست کرونا حدود دو درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال احتمال ترخیص دونالد ترامپ از بیمارستان پس از مثبت شدن تست کرونا حدود دو درصد افزایش پیدا کرد.

اعلام وضعیت بیماری دونالد ترامپ عدم اطمینان و بی ثباتی در بازار را کاهش داد و شاخص نفت برنت با افزایش 69 سنت معادل 1.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 39 دلار 96 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 76 سنت معادل 2.1 درصد رشد داشته و به 37 دلار 81 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت ها در روز جمعه به دلیل وضعیت نامشخص سلامتی رییس جمهور آمریکا و همچنین افزایش شمار مبتلایان به کرونا افت بیش از 4 درصدی را تجربه کرد.

براساس گزارش انجمن نفت و گاز نروژ، اعتصاب کارگران در نروژ می تواند منجر به کاهش عرضه روزانه به میزان 330 هزار بشکه و یا 8 درصد از کل تولیدات شود که در واقع بر روند صعودی قیمت نفت نیز تاثیر گذار است.

تولیدات نفت لیبی پس از توقف محاصره نظامی از سرگرفته شده است و پیش بینی می شود که از مرز 270 هزار بشکه در روز عبور کند.از طرفی دیگر افزایش قیمت نفت منجر شده تا تولیدکنندگان آمریکایی دکل های حفاری نفت و گاز خود را برای سومین هفته متوالی افزایش دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=201986
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه