عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو مطرح کرد

رشد 30 درصدی اشتغال در حوزه خودروسازان و قطعه‌سازان/ کاهش چشمگیر زیاندهی خودروسازان

میهن صنعت: عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: امسال اشتغال در حوزه خودروسازی و قطعه‌سازی کشور با بیش از 30 درصد رشد مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از باشگاه خبرنگاران آرش محبی‌نژاد در گفتگویی در خصوص بررسی شرایط صنعت خودرو در سال 93 اظهار داشت: برای این مسئله می‌توان 5 شاخص اندازه‌گیری را در نظر گرفت.

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: شاخص اول مربوط به تیراژ تولید می‌شود که البته با توجه به اینکه تولید خودرو امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 70 درصدی داشته است نشان از وضعیت خوب تیراژ تولید دارد.

وی ادامه داد: شاخص دوم موضوع صادرات است که روند بهبود را طی کرده و با توجه به جهت‌گیری صادراتی خودروسازان کشور می‌توان این مسئله را عنوان کرد که صادرات رو به افزایش است.

محبی‌نژاد اضافه کرد: اشتغال مورد بعدی است که امسال در صنعت خودرو و قطعه‌سازی شاهد رشد 30 درصدی اشتغال‌زایی بودیم.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور تصریح کرد: شاخص سودآوری نیز امسال با بهبود مواجه بوده چرا که سال گذشته خودروسازان کاملا در زیان بودند ولی امسال زیان‌دهی آنها به دلیل سرشکن شدن هزینه‌های سربار و افزایش تیراژ به شکل چشم‌گیری کاهش یافته ولی هنوز جبران نشده است.

محبی‌نژاد واردات را شاخص پنجم عنوان کرد و گفت: امسال واردات روند افزایشی داشته است که با توجه به طرح‌هایی همچون طرح ساماندهی واردات خودرو در کنار حمایت از تولید داخل که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد این حوزه به سر و سامان خوبی خواهد رسید.

نقدینگی معضل کهنه صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور است

عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو با بیان اینکه معضل بزرگ صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ما مسئله نقدینگی است، اظهار داشت: کمبود نقدینگی و عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از جمله مشکلات بزرگ این حوزه است.

وی افزود: سال در حال پایان است ولی مطالبات قطعه‌سازان در کنار اظهارات غیرمسئولانه روز به روز افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: به طور کلی یکی از بزرگترین عوامل سد راه پیشرفت صنعت خودرو مسئله نقدینگی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=66830
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه