میهن صنعت:

رشد 5.9 درصدی بازار جهانی نوت‌بوک‌ها در فصل چهارم ۲۰۱۳

میهن صنعت: کارشناسان بر اساس بررسی‌های جدید خود پیش‌بینی کرده‌اند عرضه جهانی نوت‌بوک‌ها در فصل پایانی از سال ۲۰۱۳ میلادی نسبت به فصل قبل از آن 4.1 درصد و نسبت به مدت مشابه از سال قبل کاهش 5.9 درصدی یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به دنبال افزایش درخواست بازار جهانی کاربران خانگی و سازمانی برای در اختیار گرفتن نسل جدید پردازنده‌های ارزان اینتل، عرضه جهانی نوت‌بوک‌ها در فصل پایانی از سال 2013 میلادی نسبت به فصل قبل از آن 4.1 درصد و نسبت به مدت مشابه از سال قبل کاهش 5.9 یافت.

مرکز تحقیقاتی Digitimes بر اساس بررسی‌های جدید خود اعلام کرد که عرضه جهانی نوت‌بوک‌ها در سال 2013 میلادی در مجموع 10.6 درصد نسبت به سال قبل بیشتر شد.

از زمانی که بازار جهانی نوت‌بوک‌ها دوباره رونق گرفته است، شرکت چینی لنوو نتوانسته است در این کشور محبوبیت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و در مقابل شرکت‌های تایوانی درمجموع توانسته‌اند 85 درصد بازار جهانی نوت‌بوک‌ها را در دست بگیرند.

شرکت لنوو در فصل چهارم از سال 2013 میلادی بزرگترین تولیدکننده نوت‌بوک در جهان بوده است و در همین دوره زمانی ایسر و ایسوس هم توانستند بر محبوبیت‌های خود در این بازار بیافزایند. در این دوره سه ماهه HP از معدود شرکت‌هایی بود که با کاهش سهم خود در بازار جهانی مواجه شد، زیرا درخواست بازار جهانی آموزشی برای خرید محصولات این شرکت کاهش یافت.

به نقل از فارس شرکت لنوو که در سال 2013 از بزرگترین مراکز رایانه‌ای جهان بود توانست HP را پشت‌سر بگذارد. در این عرصه رقابتی دل جایگزین ایسر شد و عنوان سومین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در جهان را از آن خود کرد. در این لیست اپل در رتبه ششم ایستاد و نسبت به شرکت‌های توشیبا و سامسونگ رتبه بهتری کسب کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39112
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه