میهن صنعت:

رضا یزدانی از جام‌جهانی و سفر به برزیل می‌گوید/ تماشاگران آ‌‌رژانتین به ما تبریک می‌گفتند

میهن صنعت: رضا یزدانی یکی از معدود خواننده های محبوب کشور بود که همراه تیم ملی فوتبال راهی برزیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از جام جم رضا یزدانی را همه می‌شناسیم؛ خواننده محبوب کشورمان که با سبک خاص خود و ترانه‌های ماندگارش توانست جای خود را میان طرفداران باز کند. همان‌طور که می‌دانیم او هم خواننده است و هم فوتبالیست و در تیم هنرمندان سینما و موسیقی دروازه‌بان است و یکی از آن 12 یاری است که برای دیدن بازی‌های جام جهانی راهی برزیل شدند، رضا یزدانی از تجربه سفر به برزیل برایمان می‌گوید.

چه شد که تصمیم گرفتید به برزیل سفر کنید؟

سفر به برزیل و دیدن جام جهانی از نزدیک از آن دسته سفرهاست که همیشه اتفاق نمی‌افتد، من هم آدم فوتبالی هستم، جام جهانی بود آن هم در برزیل. وقتی از پروژه یار دوازدهم با من تماس گرفتند و ماجرای سفر به برزیل و ساخت مستند از این سفر را شنیدم با کمال میل قبول کردم.

از تجربه این سفر بگویید.

تجربه خیلی خوبی بود، یکی از دلایلش این است که من هیچ وقت در هیچ جام جهانی حضور نداشتم و این سفر برایم خیلی جذاب یود. برای من یک تجربه و حس بی‌نظیر بود، این‌که جام جهانی را در مهد فوتبال دنیا یعنی برزیل زمانی که تیم ملی خودم هم بازی دارد از نزدیک تماشا کنم. دیدن طرفداران تمام تیم‌ها و فرهنگ بسیار بالای آنها یکی از بهترین صحنه‌هایی بود که در این سفر دیدم خصوصا طرفداران تیم آرژانتین که به تمام ایرانی‌ها خیلی احترام می‌گذاشتند و بعد از بازی به ما تبریک می‌گفتند.

فکر می‌کنید جام جهانی چه تاثیری روی مردم و جامعه دارد؟

برای کشور میزبان که یک اتفاق خیلی خوب است، این ماجرا برای آنها بشدت پول‌رسان است، با ورود موج گردشگران صدها هزار دلار پول وارد اقتصاد آنها می‌شود. برای کسانی مثل ما هم که برای دیدن بازی‌ها سفر می‌کنند تجربه خیلی جذابی است و با فرهنگ کشور‌های دیگر آشنا می‌شویم.

غیر از ایران طرفدار کدام تیم در این جام هستید؟

طرفدار آرژانتین و اسپانیا هستم که متاسفانه اسپانیا خیلی زود حذف شد.

نظرتان راجع به بازی‌های تیم ملی بخصوص بازی در مقابل آرژانتین چیست؟

تیم ملی ایران در سیستم دفاعی خیلی موفق‌تر است؛ هم در بازی با نیجریه که نتیجه مساوی شد و هم در مقابل آرژانتین که حتی می‌توانست پیروز زمین یا نتیجه مساوی باشد. قبل از بازی ما حتی تصور چنین بازی را نداشتیم و دعا می‌کردیم فقط کم گل بخوریم، در 20 دقیقه اول گل نخوردیم و در نیمه دوم که ایران در ضدحمله‌ها خوب عمل می‌کرد خیلی امیدوار شدیم، اما در نهایت باختیم. در بازی با بوسنی از سیستم دفاعی به سیستم حمله تغییر روش دادیم هر حمله‌ای یک ضد حمله در پی دارد که در نهایت گل خوردیم.

چقدر دوست داشتید خود شما هم به‌عنوان فوتبالیست در جام جهانی بازی می‌کردید؟

باتوجه به این‌که در تیم هنرمندان بازی می‌کنم این اتفاق برای من بیشتر شبیه یک رویاست، فکر می‌کنم بازی در جام جهانی برای تمام فوتبالیست‌ها‌ی حرفه‌ای هم یک آرزوست.

چرا سفر گروه شما به برزیل با این همه حاشیه همراه بود؟

پیش پا‌افتاده‌ترین مساله‌ای بود که ممکن است اتفاق بیفتد. عکسی که از ما در دنیای مجازی دست به دست چرخید به این دلیل بود که در فاصله دو دقیقه‌ای هتل ما یک زمین فوتبال بود. ما رفتیم آنجا و فوتبال بازی کردیم، مسلما با کت و شلوار فوتبال بازی نمی‌کنند. به همین دلیل شلوارک پوشیدیم، آن هم شلوارک‌هایی که تا پایین زانو بودند. این‌که تا این حد روی هنرمندان زوم می‌کنند، برایم غیرقابل درک است، تا حدی این حاشیه‌ها عذاب‌آور است که تصمیم گرفته‌ام دیگر با هیچ گروهی از هنرمندان به سفر نروم. تمام سفر ما خلاصه شده بود به هتل، اتوبوس، هواپیما و دیدن بازی‌ها، اما وقتی در نهایت جور دیگری در مورد ما قضاوت می‌شود، واقعا اذیت‌کننده است.

بهترین خاطره از این سفر برای شما چیست؟

من همیشه با بهترین و بدترین‌ها مشکل دارم. این سفر در کل برای ما سفر خیلی خوبی بود و لحظه به لحظه‌اش برای من خاطره است.

از تجربه حس تماشای فوتبال جام جهانی از نزدیک برای ما بگویید.

تماشای فوتبال از نزدیک کلا خوب است، من خیلی فوتبالی هستم و در همین تهران هم تقریبا تمام فوتبال‌ها را از نزدیک می‌بینم، اما این‌که جام جهانی باشد و تیم ملی کشورت هم در آن حضور داشته باشد و ما بتوانیم از نزدیک آنها را تشویق کنیم یک حس بی‌نظیر است.

بازی در مقابل آرژانتین واقعا خوب بود، اما چرا در بازی با بوسنی ناموفق بودیم؟

فکر می‌کنم تغییر روش از سیستم دفاعی به سیستم حمله مهم‌ترین دلیل باخت تیم ما بود.

بهترین همسفر شما در این سفر چه کسی بود؟

تمام همسفرهایمان خوب بودند، اما گروه ما که سام درخشانی، محسن تنابنده و پژمان جمشیدی و من بودیم زمان بیشتری را باهم می‌گذراندیم.

تا الان پیش‌بینی شما برای بازی‌ها چقدر درست بوده است؟

این جام جهانی با تمام سال‌های پیش فرق داشت و خیلی عجیب بود، خیلی از پیش‌بینی‌هایم را عوض کرد. حذف شدن خیلی از تیم‌ها مثل اسپانیا، ایتالیا و پرتغال در دوره مقدماتی و بالا آمدن تیم‌هایی مثل کاستاریکا خیلی عجیب و تقریبا غیرقابل پیش‌بینی بود.

عجیب‌ترین اتفاق این جام از نظر شما چیست؟

صعود کاستاریکا عجیب‌ترین اتفاق این جام بود.

بهترین تیم این جام از نظر شما کدام تیم است؟

فکر می‌کنم بهترین ندارد، سطح بازی‌ها خیلی به هم نزدیک است، می‌بینیم که بازی هلند و کاستاریکا به ضربات پنالتی کشیده می‌شود و این نشان‌دهنده این است که رقابت خیلی نزدیک است.

در آخر از جام ستاره‌ها و تیم هنرمندان بگویید.

همه ما این جام را خیلی دوست داریم، من در تیم سینما و موسیقی متغیر هستم. هر وقت ماه رمضان تمام می‌شود برای سال بعد لحظه‌شماری می‌کنیم تا باز شب‌ها در کنار هم باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53568
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه