«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رنو به دنبال تعدیل 15 هزار نیروی کار

شرکت خودروسازی رنو از تعدیل 15 هزار نیروی کار در سراسر جهان در راستای برنامه "تحول" سه ساله خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی رنو از تعدیل 15 هزار نیروی کار در سراسر جهان در راستای برنامه "تحول" سه ساله خبر داد. یک سوم از این کاهش تعداد نیروی کار (4600 نفر) در فرانسه خواهد بود و باقی کارکنان کارخانه های سراسر جهان رنو کار خود را از دست می دهند.

کلوتیلده دلبس، مدیر عامل رنو در این خصوص عنوان کرد: «رنو به تمامی بخش ها نگاه می  کند و برای رنو هیچ چیز دیگر تابو نیست » و در ادامه به مشکلات پیشین این شرکت مانند ماجرای کارلوس غصن و بی اعتبار شدن و ضررهای مالی این شرکت اشاره کرد و براساس گفته های وی، این شرکت فرانسوی  پیش از شیوع کرونا ویروس و تعطیلی خط تولید کارخانه با فشار زیادی های مواجه بود.

15 درصد از سهام شرکت رنو متعلق به دولت فرانسه است و 180 هزار نفر نیرو در تمامی کارخانه های این خودروساز مشغول به کار هستند و با این تصمیم 8 درصد از کارکنان رنو کار خود را از دست خواهند داد. این تعدیل نیرو با کاهش شمار پلتفرم های خودروهای این شرکت و در نتیجه تنوع کمتر در محصولات همراه خواهد بود.

علاوه بر این، این خودروساز قصد دارد که تا سال 2024  با تعطیلی کارخانه های رومانی و مراکش تولیدات سالیانه خود را تا  700 هزار دستگاه کاهش دهد. کارخانه قطعه سازی در بریتانیا و کارخانه Dieppe  از گزینه های تعطیلی هستند و سرنوشت خودرو اسپرت آلپاین همچنان مشخص نیست

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196235
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه