«میهن صنعت» گزارش می دهد:

رنو به دنبال شباهت های داچیا داستر و فورد ماستانگ!

داچیا داستر و یا همان رنو داستر یکی از شاسی بلندهای نام آشنا بازار ایران است که در واقع به عنوان یکی از بهترین محصولات رنو در سراسر جهان شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، داچیا داستر و یا همان رنو داستر یکی از شاسی بلندهای نام آشنا بازار ایران است که در واقع به عنوان یکی از بهترین محصولات رنو در سراسر جهان شناخته می شود.

این شاسی بلند جمع و جور با طراحی زیبا و البته مجموعه ای از پیشرانه های توربو بنزینی و دیزلی به بازار جهان عرضه می شود و نکته جالب توجه این است که نامزد دریافت جایزه بهترین خودرو سال 2019 نیز شده است.

در واقع این خودروساز فرانسوی طی دو دهه اخیر برند داچیا را به اوج خود رسانده و آن را به یکی از بهترین شرکت های کشور رومانی تبدیل کرده است.

لارنس ون دکر آکر، مدیر طراحی رنو در آخرین مصاحبه خود موضوع جالبی را مطرح کرد. وی معتقد است که فورد ماستانگ با داچیا داستر شباهت هایی دارد و عنوان کرد: «همان طور که فورد ماستانگ یک خودرو نمادین برای فورد است، داستر نیز پرچمدار این برند به شمار می رود.»

بیش از 460 هزار نسخه از محصولات داچیا در سال گذشته به فروش رسید که 145,682 نسخه از این محصولات متعلق به مدل داستر است، در حالی که داستر تنها در 8 ماه نخست سال 2018 به رقم فروش 130,885 دستگاه دست پیدا کرده که این آمار فروش در مقایسه با سال اخیر رشد چشم گیری را نشان می دهد.

شرکت رنو در ابتدای این ماه، پیشرانه جدید 1.3 لیتری توربوبنزینی را برای این محصول نمادین خود معرفی کرد که قادر به تولید 130 اسب بخار و گشتاور 240 نیومتر و یا 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=163811
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه