میهن صنعت :

رهنما: به جز ۴ نفر، بقیه کاراته کاران اردونشین هستند نه ملی پوش!

میهن صنعت : سرمربی تیم ملی کاراته گفت: استقامت بدنی بازیکنان با مشکل مواجه است و همین سبب می شود تا ملی پوشان از لحاظ تنفسی مشکل داشته باشند، عدم کنترل وزن هم از دیگر مشکلات حال حاضر کاراته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد و تا حدودی نفرات اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی مشخص شدند.
گفتگوی "مسعود رهنما" با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، را در ادامه می خوانید:

* مبارزات را چطور دیدید؟

– به هرحال مسابقات به مراحل نیمه نهایی خود رسیده بود و همین سبب شد تا تعداد امتیازات کاهش یابد اما نسبت به دور قبل بسیار بهتر بود و عملکرد قابل قبولی را از نفرات شاهد بودیم.

* آیا مشکلی جدی در کاراته کاران ما وجود دارد؟

– بله استقامت بدنی بازیکنان با مشکل مواجه است و همین سبب می شود تا ملی پوشان از لحاظ تنفسی مشکل داشته باشند، عدم کنترل وزن هم از دیگر مشکلات حال حاضر کاراته است.

* دلیل عدم انتخاب اوزان ۶۰- و ۶۷- کیلوگرم چه بود؟

– همین عدم کنترل وزن باعث شد تا نتوانیم این نفرات را انتخاب کنیم. نفرات برتر هر وزن مشخص است و اگر بتوانند توانایی خود را در اردوها نشان دهند به طور قطع نفر اول وزن خود می شوند.

* فرصت دوباره ای به مهدی زاده و احمدی داده اید، این بر چه اساس است؟

– به هرحال نتیجه گیری خوب این نفرات در مسابقات جهانی را نباید نادیده گرفت، ما به این نفرات فرصتی دوباره دادیم و در صورت بهبود مصدومیتشان و اگر بتوانند انتظارات ما را برآورده کنند از آنها در رقابتهای کشورهای اسلامی استفاده خواهیم کرد.

* مجید حسن نیا آنقدر خوب است که به عنوان حریف تمرینی در اردو بماند و آن وقت حاتمیان از اردوها کنار برود؟

– کسانی می توانند در اردوهای تیم ملی باشند که سر وزن و برنده مبارزاتشان باشند اگر این فاکتورها را نداشته باشند آنوقت کادرفنی است که تصمیم می گیرد چه نفراتی باشند و چه نفراتی نباشند!

* درفشی پور همچنان قابل اعتماد کادرفنی نیست؟

– او در اولین روز انتخابیها عملکرد خوبی نداشت و در دومین روز بسیار خوب ظاهر شد که به نظر من مشکل وزن او باعث این اتفاق شد این بازیکن در روز دوم با ۶۴ کیلوگرم در وزن ۶۰- مبارزه کرد و انتظارات فنی و عدم کنترل وزن باعث شد در این وزن هم نتوانیم فعلا کاراته کاری را انتخاب کنیم.

* زیکساری، سمندر و غروبی در یک سطح بودند و تنها غروبی از تیم ملی کنار گذاشته شد!

– طبق جمع امتیازات توسط کادرفنی زیکساری ۴ امتیاز، سمندر ۲ و غروبی یک امتیاز را بدست آوردند که در نهایت غروبی از این جمع کنار رفت اما واقعا در این وزن انتظارات ما برآورده نشد و رقابتهای خوبی را شاهد نبودیم.

* تعدا بالای نفرات در اوزان بالا بر چه اساس است؟ خیلی از ملی پوشان دور قبل نتایج خوبی را بدست نیاوردند و همچنان در اردوها هستند.

– به جز وحید حسنی پور، ذبیح الله پورشیب، سعید حسنی پور و مهدی سلطانی بقیه نفرات اردونشین هستند و ما تا پیش از اردوی مرحله سوم یک ریزش خواهیم داشت.

* پورشیب جزو بازیکنانی است که همواره در همه تیمها حضور دارد، عملکرد این بازیکن را چطور ارزیابی می کنید؟

– پورشیب مصدوم بود و ناآماده؛ وقتی می آید و اینطور مبارزه می کند و نفر اول وزن خودش می شود همین یعنی زنگ خطری برای کادرفنی و نفرات دیگر چرا که با این ناآمادگی اینطور مبارزه می کند.

* خط زدن مازیار الهامی از اردوی تیم ملی مصلحتی نبوده است؟

– من در خصوص افراد نظر نمی دهم اما پس از جمع بندی کادرفنی و فدراسیون به این نتیجه رسیدیم که از ایشان در اردو استفاده نکنیم.

* می توانیم همانند دوره قبل ۵ مدال طلا را بدست آوریم؟

-این ۲ دوره را مقایسه نکنیم بهتر است.

* چطور؟

-مسابقات دور قبل با این دور قابل مقایسه نیست، کشورهای شرکت کننده را هم باید در نظر گرفت. در این دوره مسابقات جهانی ۳ مدال طلا و یک مدال نقره توسط کشورهای مسلمان بدست آمد و همین نشان می دهد که کشورهای مسلمان پیشرفت قابل توجهی را در این چند وقت داشته اند.

* با این شرایط شما سطح مسابقات را چطور می بینید؟

– همسطح با مسابقات جهانی!

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13398
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه