میهن صنعت :

روابط اقتصادی ایران و عراق به بالاترین سطح رسید/ پیشنهاد گشایش کنسولگری در واسط

میهن صنعت : رئیس اتاق بازرگانی استان واسط عراق تاکید کرد که روابط اقتصادی بین عراق و جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش مداوم است و به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد ضیاء انصاف در گفت وگو با فارس در استان واسط اظهار داشت: روابط اقتصادی بین عراق و جمهوری اسلامی ایران درپی سرنگونی رژیم گذشته به بالاترین سطح خود رسید و یکی از نمونه های ارتقای این روابط نیز همان اتاق بازرگانی استان واسط است که روابط و همکاری و فعالیت مشترکی با اکثر اتاق های بازرگانی در ایران بویژه اتاق بازرگانی استان مرزی ایلام در مجاورت با استان واسط دارد.

وی تصریح کرد: هیئت های تجاری دو کشور ایران و عراق سفرهای دوجانبه ای را به طور مستمر انجام می دهند که آخرین آن سفر یک هیئت از اتاق بازرگانی استان واسط به تهران برای شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران به منظور آگاهی از آخرین دستاوردها و پیشرفت های ایران در زمینه کشاورزی و صنعتی و سایر زمینه ها بود.

انصاف ابراز امیدواری کرد که آینده روابط اقتصادی بین دو کشور به سطح صادرات و واردات فقط محدود نشود، بلکه در مسیر مشارکت موثر و فعال در بخش های سرمایه گذاری برای استفاده از تجربیات ایران خصوصا در بخش های کشاورزی و صنعتی و نفتی و همچنین سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز و توسعه ساختار زیربنایی حرکت کند.

وی از دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و عراق خواست تا کنسولگری را در استان واسط افتتاح کنند که مسئولیت سازماندهی چرخه تجاری و سرمایه گذاری و تسهیل امور تجار و بازرگانان دو کشور را برعهده گیرد، خصوصا که استان واسط مرزهای مشترک با ایران دارد و بزرگترین گذرگاه مرزی برای ورود و خروج کالا را دارا است.

بر اساس این گزارش عراق مقادیر زیادی مواد غذایی بسته بندی شده، نوشیدنیهای گازدار، گوشت، روغن های نباتی و پنیر و همچنین وسایل خانگی و دستگاه‌های الکترونی از طریق گذرگاه‌های مرزی مشترک از ایران وارد می کند که مهمترین گذرگاه،زرباطیه در استان واسط است،روزانه ده‌ها کامیون از طریق این گذرگاه وارد عراق شده و باعث ارتقای تجارت بین عراق و ایران است؛ امری که بیانگر قدرت اقتصاد دو کشور همسایه است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18173
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه