«میهن صنعت»:

روسیه قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از استفاده نماینده روسیه از حق وتو، قطعنامه‌ای در محکومیت تهاجم روسیه به اوکراین تصویب نکرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت» شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از استفاده نماینده روسیه از حق وتو، قطعنامه‌ای در محکومیت تهاجم روسیه به اوکراین تصویب نکرد.

امارات با آمریکا همراهی نکرد

به گزارش الجزیره، کشور‌هایی که از رأی ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه بین‌المللی درمورد تهاجم روسیه به اوکراین، چین، هند و امارات متحده عربی بودند که از دادن رأی مثبت خودداری کردند.

نماینده انگلیس اعلام کرد: تنها اقدام روسیه برای دفاع از خود رأی امروز علیه قطعنامه است.

نماینده چین در سازمان ملل گفت: باید به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشور‌های عضو سازمان ملل احترام گذاشته شود.

دیده‌بان حقوق بشر: وتوی روسیه، شورای امنیت را محدود می‌کند

الجزیره گزارش داد، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: وتوی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل را محدود می‌کند و مجمع عمومی باید تلاش‌های خود را برای پر کردن شکاف تشدید کند.

اوکراین: از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که عضویت روسیه را ممنوع کنند

نماینده اوکراین در سازمان ملل اعلام کرد: «اکنون سرنوشت اوکراین مشخص خواهد شد. حدود ۱۴۰ کشته و ۳۱۶ زخمی از اوکراین در اولین روز تهاجم روسیه برجای مانده‌اند. ما تسلیم نخواهیم شد حتی اگر روسیه موفق شود بخش‌هایی از اراضی ما را به طور موقت اشغال کند.»

نماینده اوکراین در سازمان ملل در واکنش به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه روسیه، افزود: «از شرکای خود می‌خواهیم روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع کنند. از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که عضویت روسیه را ممنوع یا تعلیق کنند.»

آمریکا: روسیه با سوء استفاده از قدرت خود تصمیم قاطعانه ما را وتو کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: «روسیه نمی‌تواند وتوی خود را بر مردم اوکراین تحمیل کند. روسیه بی‌پاسخ نخواهد ماند و منشور سازمان ملل را منع نخواهد کرد.»

نماینده ایالات متحده بدون اشاره به اعمال نفوذ آمریکا در سازمان ملل و سابقه وتوهای خود علیه تصویب قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی، گفت: «روسیه امروز از قدرت خود سوء استفاده کرد که تصمیم قاطعانه ما را وتو کرد.»

الجزیره گزارش داد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد نیرو‌های روسیه باید به پادگان‌های خود بازگردند.

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل نیز اعلام کرد: «اکنون برای درخواست مجمع عمومی برای خروج فوری روسیه از اوکراین اقدام خواهیم کرد.»/باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=240259
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه