«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند صعودی قیمت طلا سیاه متوقف شد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش بیش از یک درصدی ذخایر نفت آمریکا طی معاملات اخیر و گزارش های صنعتی مبنی بر رشد غیر منتظره ذخایر آمریکا کاهش پیدا کرد اگرچه امیدواری ها برای افزایش تقاضای سوخت جهانی بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش بیش از یک درصدی ذخایر نفت آمریکا طی معاملات اخیر و گزارش های صنعتی مبنی بر رشد غیر منتظره ذخایر آمریکا کاهش پیدا کرد اگرچه امیدواری ها برای افزایش تقاضای سوخت جهانی بیشتر شده است.

شاخص نفت برنت با کاهش 21 سنت به 65 دلار 89 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 31سنت کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 60 دلار 63 سنت معامله شد.

توافق اولیه تجاری چین و آمریکا در هفته گذشته منجر به تقویت بازار نفت شده و نگرانی ها در خصوص رشد اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت کاهش یافته است. براساس گفته ی استفان اینس  تحلیلگر بازار، روند صعودی بازار پرتلاطم نفت پس از افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا طی یک گزارش هفتگی متوقف شد.

موسسه نفتی آمریکا اعلام کرد: ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 13 دسامبر 4.7 میلیون بشکه رشد داشته و به 452 میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران تصور می کردند 1.3میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

تلاش های اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) برای تقویت بازار نفت و محدود نمودن عرضه به بازار از دیگر عوامل تقویت کننده بازار نفت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189493
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه