«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند صعودی قیمت نفت ادامه دارد

بهای نفت در روز سه شنبه علیرغم تشدید اختلاف های تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه علیرغم تشدید اختلاف های تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت خام برنت 7 سنت معادل 0.1 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 70 دلار 30 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با افزایش 7 سنت به 61 دلار 11 سنت در هر بشکه رسید.

 وزیر نفت عربستان در روز گذشته اعلام کرد: دو تانکر نفتی که در بندر فجیره در سواحل امارات متحده عربی تحت عملیات خرابکارانه گرفته‌اند متعلق به این کشور است و در پی آن، تمام توجهات به بازار نفت و خاورمیانه جلب شد اما تحلیل گران بر این باورند که همچنان سنگینی سایه جنگ تجاری آمریکا و چین بر بازار وجود دارد.

چین در روز دوشنبه هشدار آمریکا را جدی نگرفت و از وضع تعرفه های جدید بر سبزیجات یخ زده و گاز طبیعی مایع آمریکا خبر داد. از طرفی دیگر، دپارتمان انرژی آمریکا در روز گذشته اعلام کرد که بازار با محدودیت عرضه نفت مواجه نیست. اما به گفته ی تحلیل گران، این روند می تواند تا پایان سال تغییر کند زیرا احتمال دارد که ظرفیت تولید نفت پس از تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تا پایان سال جاری به کمتر از یک درصد از تقاضای جهانی کاهش پیدا کند.

عربستان سعودی تمایل دارد تا تولیدات خود را به منظور جبران کمبود نفت ایران افزایش دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=176463
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه