«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند صعودی قیمت نفت ادامه یافت

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال توافق بر سر بسته حمایتی مالی برای جبران خسارات ناشی از کرونا و همچنین کاهش ذخایر نفت این کشور افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال توافق بر سر بسته حمایتی مالی برای جبران خسارات ناشی از کرونا و همچنین کاهش ذخایر نفت این کشور افزایش یافت.

شاخص نفت برنت با افزایش 19 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 51 دلار 28 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 29 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشته و به 48 دلار 29 سنت در هر بشکه رسید.

استفان اینس؛ تحلیلگر بازار نفت در این خصوص گفت: قیمت نفت به دلیل تضعیف ارزش دلار و همچنین گزارش منتشر شده از موسسه نفتی آمریکا مبنی بر کاهش ذخایر نفت این کشور تقویت شد.

ارزش دلار طی دو سال گذشته به کمترین میزان خود رسید و در معاملات اخیر شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع 0.3 درصد کاهش داشته است. برخی از تحلیلگران عقیده دارند که ارزش دلار به دلیل امضای ترامپ برای بسته کمک اقتصادی روند نزولی در پیش گرفته است. از طرفی دیگر آغاز واکسیسناسیون از سال آینده در سراسر جهان منجر به افزایش امیدواری برای لغو محدودیت های اعمال شده و رشد تقاضای سوخت شده است.

ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته به میزان 4.8 میلیون بشکه کاهش داشته و در مجموع به 492.9 میلیون بشکه رسیده است و در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند این میزان برابر با 2.6 میلیون بشکه باشد. اگرچه کشف گونه جدید کرونا در انگلیس و سرعت یافتن انتقال این بیماری در قسمت هایی از اروپا و آفریقا بر بازار نفت سایه افکنده است.

اوپک و متحدانش مانند روسیه در نشست 4 ژانویه در خصوص چشم انداز بازار نفت و افزایش تولیدات خود به میزان 500 هزار بشکه در روز از ژانویه گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205800
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه