«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند صعودی قیمت نفت با ادامه توافق کاهش عرضه نفت

بهای نفت در روز دوشنبه بعد از اینکه عربستان سعودی اعلام کرد که اوپک و روسیه تمایل به ادامه توافق محدودیت عرضه به بازار دارند و نیز به دلیل عقب نشینی آمریکا از تهدید مکزیک به وضع تعرفه های گمرکی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه بعد از اینکه عربستان سعودی اعلام کرد که اوپک و روسیه تمایل به ادامه توافق محدودیت عرضه به بازار دارند و نیز به دلیل عقب نشینی آمریکا از تهدید مکزیک به وضع تعرفه های گمرکی افزایش یافت.

نفت خام آتی برنت 23 سنت معادل 0.4 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 63 دلار 52 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 30 سنت معادل 0.6 درصد به 54 دلار 29 سنت در هر بشکه رسید.

بنابر گفته ی معامله گران، قیمت نفت به دنبال اظهارات عربستان مبنی بر این که اعضای اوپک به توافق برای تمدید سطوح فعلی تولید نفت نزدیک شدند، افزایش پیدا کرد.اوپک و متحدانش در اوایل سال جاری به منظور تقویت بازار تصمیم به کاهش عرضه به میزان 1.2 میلیون بشکه نفت گرفتند.

استفان اینس، تحلیل گربازار نفت در این خصوص عنوان کرد: تقویت بازارهای سهام نیز بر روند صعودی شاخص های نفت تاثیر داشته است.

توافق آمریکا و مکزیک تا حدود زیادی مانع از افت قیمت ها شد و در واقع یکی از نگرانی سرمایه گذاران برطرف شد اگرچه  سنگینی سایه جنگ تجاری چین و آمریکا همچنان در بازار وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177980
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه