«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند صعودی قیمت نفت در هفته گذشته

بهای نفت در روز جمعه کاهش یافت اگرچه به دلیل خوش بینی به احیای اقتصاد جهانی و علیرغم افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هند در هفته گذشته روند صعودی را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز جمعه کاهش یافت اگرچه به دلیل خوش بینی به احیای اقتصاد جهانی و علیرغم افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هند در هفته گذشته روند صعودی را ثبت کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 12 سنت به ازای هر بشکه نفت 67 دلار 97 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 10 سنت افت داشته و به 64 دلار 61 سنت در هر بشکه رسید. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای به دلیل لغو محدودیت های اعمال شده در اروپا و آمریکا و احیای فعالیت های کارخانه و همچنین آغاز واکسیناسیون و امیدواری به بهبود تقاضای سوخت برای دومین هفته متوالی افزایش داشت.

براساس گزارش منتشر شده، صادرات چین در آوریل به شکل غیر منتظره ای شتاب گرفته است در حالی که داده ها حاکی از افزایش فعالیت بخش خدمات است اگرچه واردات نفت چین در ماه آوریل به نسبت سال گذشته افت 0.2 درصدی داشته که در مجموع به 40.36 میلیون تن یا 9.82 میلیون بشکه در روز رسیده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهایی مانند هند، ژاپن، تایلند و … منجر شده تا احیای تقاضای سوخت و بنزین با مشکل مواجه شود اگرچه بهبود تقاضا در کشورهایی مانند چین در پی تعطیلات روز کارگر به نسبت سال 2019 تا حدودی توانسته این کاهش را جبران کند

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210243
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه