«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند صعودی قیمت نفت متوقف شد

بهای نفت به دنبال درخواست دونالد ترامپ از اوپک برای افزایش تولیدات نفت به منظور جبران کمبود تولیدات نفت ایران و تاثیرات ناشی از تحریم های نفتی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال درخواست دونالد ترامپ از اوپک برای افزایش تولیدات نفت به منظور جبران کمبود تولیدات نفت ایران و تاثیرات ناشی از تحریم های نفتی کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت خام برنت با کاهش 35 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 71 دلار 80 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 39 سنت معادل 0.6 درصد افت داشته و به 62 دلار 91 سنت در هر بشکه رسید.

هردو شاخص جهانی نفت طی معاملات اخیر حدود 3 درصد کاهش را تجربه کردند. بانک ANZ در روز دوشنبه اعلام کرد: "بهای نفت پس از گفتگوی ترامپ  با عربستان برای افزایش تولیدات سایر صادرکنندگان به منظور جبران کمبود نفت ایران،  با شوک مواجه شد."

ترامپ در روز جمعه به خبرنگاران گفت: "قیمت‌های بنزین پایین می‌آید. من با اوپک تماس گرفتم و به آن‌ها گفتم باید قیمت‌ها را پایین بیاورید."

بهای نفت از ابتدای سال جاری به دلیل کاهش عرضه داوطلبانه اوپک و متحدانش مانند روسیه به بازار روند صعودی داشته و پیش بینی می شود که در نشست بعدی اوپک و متحدانش این توافق پایان یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175508
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه