«میهن صنعت» گزارش می دهد:

روند نزولی قیمت نفت ادامه یافت

روند نزولی بهای نفت به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا ادامه یافت. شاخص های نفت در ماه جاری بیشترین میزان کاهش را طی دو سال اخیر تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روند نزولی بهای نفت به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا ادامه یافت. شاخص های نفت در ماه جاری بیشترین میزان کاهش را طی دو سال اخیر تجربه کردند.

شاخص آتی نفت برنت با کاهش 29 سنت معادل 0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 73 دلار 92 سنت معامله شد و نفت خام آتی آمریکا 44 سنت افت داشته و به 68 دلار 32 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت خام برنت در ماه جولای با کاهش 6 درصد و شاخص نفت خام آمریکا 7 درصد افت داشته که بیشترین میزان کاهش دو شاخص طی یک ماه در دو سال اخیر بوده است.

بنا به آمار شرکت های انرژی، ذخایر نفت خانگی آمریکا در هفته اخیر به میزان 5.6 میلیون بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که تحلیلگران پیش بینی می کردند، این میزان برابر با 2.8 میلیون بشکه باشد.

اطلاعات رسمی موسسه نفتی آمریکا اواخر امروز منتشر خواهد شد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در چهارشنبه گذشته اعلام کرد که حوثی ها به دو نفتکش بسیار بزرگ عربستان در دریای سرخ حمله کردند که یکی از آنها متحمل خسارات جزئی شد.

عمده صادرات که از طریق کانال سوئز و خط لوله سومد انجام می گیرد نیز از تنگه باب المندب عبور می کند و در نتیجه کاهش صادرات تاثیر به سزایی در بازار نفت داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=157311
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه