میهن صنعت:

روند واردات قطعات خودرویی تسهیل می‌شود

میهن صنعت: با لغو تحریم صنعت خودرو واردات مواد اولیه و قطعات خودرویی به کشور تسهیل و تولید این محصولات افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هم‌اکنون بخشی از قطعات اصلی و حساس خودروهای داخلی از خارج از کشور وارد می‌شود.

 

عمده قطعات وارداتی به کشور شامل 10 تا 15 قطعه مانند EMS، ECU، ABS، ایربگ، پولوس و بلبرینگ است که تحریم صنعت خودرو مشکلاتی را در واردات این قطعات ایجاد کرده بود.

 

در شرایط تحریم قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی مجبور بودند این قطعات را با واسطه خریداری کرده و از طریق کشورهای ثالث وارد کشور کنند با این حال لغو تحریم صنعت خودرو باعث تسهیل در شرایط واردات این قطعات خواهد شد.

 

احمد نعمت‌بخش – دبیر انجمن خودروسازان ایران – با بیان این‌که لغو تحریم تاثیر مثبتی بر روند واردات قطعات خواهد داشت، خاطرنشان می‌کند: با توجه به حل یکی از مشکلات صنعت خودرو در آینده شاهد رشد تولید این محصول خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان می‌کند: البته همچنان دیگر مشکلات داخلی تولید خودرو به ویژه کمبود نقدینگی برقرار است و نمی‌توان انتظار جهش در تولید این محصولات را داشت.

 

محمدرضا نجفی‌منش – عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران – نیز می‌گوید: تحریم صنعت خودرو روند واردات مواد اولیه و قطعات خودرویی به کشور را هدف قرار داده بود که هم‌اکنون این تحریم رفع شده است.

 

به گزارش (ایسنا)، وی با بیان این‌که با لغو تحریم صنعت خودرو قطعات و مواد اولیه راحت‌تر و از طریق مراجع رسمی وارد کشور می‌شود، خاطرنشان می‌کند: البته مدت زمان زیادی از لغو تحریم صنعت خودرو نمی‌گذرد و باید دید که تا چه حد روند واردات قطعات به کشور تسهیل خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران تصریح می‌کند: با لغو کامل تحریم صنعت خودرو بخشی از هزینه‌های تولید قطعه و خودرو در کشور کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40075
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه