میهن صنعت :

رونق بازار چشم بادامی ها با افزایش قیمت قطعات خودرو

میهن صنعت : عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با افزایش قیمت قطعات بازار چینی ها رونق خواهد گرفت و دوباره شاهد ورود قطعات بی کیفیت و به دنبال آن پایین آمد کیفیت خودرو های ساخت داخل خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید محمد بیاتیان در گفت وگو با عصرخودرو با بیان اینکه افزایش قیمت قطعات خودرو باعث رونق قطعات چینی خواهد شد، گفت:با توجه به اینکه در تولید قطعه نیز انحصار وجود دارد  و قطعه سازان کشور برای دو خودرو ساز بزرگ کشور قطعه تولید می کنند به نظر می رسد خودروسازان  فضایی را برای افزایش قیمت قطعات نداشته باشند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد:اگر قیمت قطعات از سوی قطعه سازان افزایش یابد قطعا باز ما راهمان به سوی چین باز خواهد شد و  دوباره فضای تولید و اشتغال تحت الشعاع قرا می گیرد.

وی  افزود:با افزایش قیمت قطعات بازار چینی ها رونق خواهد گرفت و دوباره شاهد ورود قطعات بی کیفیت  و به دنبال آن  پایین آمدن کیفیت خودروهای ساخت داخل  خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان نیز گفت:هر نوع افزایش  قیمت را باید شورای رقابت در مورد آن تصمیم گیری کند. وقتی یک مرجع نظارتی و تصمیم گیری قیمت خودرو تعیین شده  و کاملا قانونی نیز است و از همه قوا نیز در آن حضور دارد باید اجازه دهیم همان مرجع در مورد قیمت ها تصمیم گیری کند .

بیاتیان ادامه داد:خودروسازان فقط اجازه افزایش یک درصدی محصولات  تولیدی خود را دارند و غیر از آن هر گونه افزایشی غیر قانونی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=72210
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه