دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به انتخاب روحانی:

رونق به تولید و صنعت بازمی گردد

میهن صنعت : دبیر انجمن قطعه سازان ایران گفت: با توجه به صحبت هایی که از روحانی شنیده شده و توجه ویژه وی به تولید داخلی و مشارکت دادن انجمن های صنفی و علمی در برنامه ریزی ها قطعاً این انتخاب به نفع صنعت خودروسازی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساسان قربانی  ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور منتخب در صحبت های خود تصریح کرده که به قول هایش عمل خواهد کرد ما خوش بین هستیم که رونق به تولید و صنعت بازگردد و تولیدکنندگان از بلاتکلیفی که هم اکنون با آن مواجه هستند خارج شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در پی تحریم ها تولید کاهش یافته و تولیدکنندگان جهت واردات مواد و نقل و انتقال پول با مشکلات فراوانی مواجه هستند این ضرورت وجود دارد که در حوزه اقتصاد و صنعت تحریم ها از میان برداشته و وضعیت تولید روان شود.

وی با اشاره به نیاز به برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی، بیان کرد: باید نهادها و سازمان های مرتبط حمایت های لازم را از تولید به عمل آورده و تا حد امکان از موازی کاری جلوگیری شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: جهت روان سازی تولید وایجاد بازار رقابتی باید محیط کسب کار مناسب و با ثبات ایجاد شده و نظام تولیدی کشور اصلاح شود.

وی همچنین اظهار داشت: چنانچه مشکلاتی که سد راه تولید قرار دارد از میان برداشته شود و مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد به مرور زمان و با بسترسازی های مناسب پاسخگوی نیز مردم خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار پرشین خودرو که آیا بهبود اقتصاد کشور طی دو ماه امکان پذیر است یا خیر، عنوان کرد: تغییر وضعیت اقتصادی کشور با برنامه ریزی کوتاه مدت امکان پذیر نیست و این امر بیشتر بازتاب روانی دارد لذا بهبود شرایط کنونی مستلزم حرکت های محوری و برنامه ریزی های دقیق است و مردم نباید انتظار بهبود کلی اقتصاد کشور را طی دو ماه داشته باشند.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های رئیس جمهور منتخب و تجربه وی در تعاملات بین الملل قطعاً روابط بین الملل کشور بهبود خواهد یافت که این امر به نفع صنعت خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20668
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه