میهن صنعت :

رونمایی از پنج قلم رادیو داروی جدید در فروردین ماه

میهن صنعت : معاون علمی و فناوری رییس جمهور از رونمایی پنج قلم رادیو داروی تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان‌ها در فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور از رونمایی پنج قلم رادیو داروی تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان‌ها در فروردین ماه امسال خبر داد.

 

دکتر نسرین سلطان‌خواه در حاشیه‌ی دیدار نوروزی کارکنان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در جمع خبرنگاران گفت: تولید رادیو داروها با محوریت سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود که قرار است در فروردین ماه امسال پنج رادیو دارو تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان‌ها رونمایی شود.

 

وی با بیان این که همچنین طی هفته‌های آینده از هشت داروی جدید نیز رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: این داروها در قالب طرح کلان تولید داروهای وارداتی که با محوریت وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی است به مرحله‌ی تولید و رونمایی رسیده است.

 

سلطان‌خواه با بیان این که دستیابی به دانش فنی تولید داروهای وارداتی و رونمایی از آنها حرکت ادامه‌داری است، خاطرنشان کرد: تاکنون در قالب این طرح کلان، تولید 60 داروی وارداتی تعریف، تصویب و از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آنها تسهیلات اعطاء شده است و با نظارت وزارت بهداشت در حال انجام است.

 

وی تاکید کرد: داروهایی که به مرحله‌ی تولید رسیده و کارآزمایی‌های بالینی را پشت سر گذاشته‌اند و همچنین مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت می‌کنند وارد مرحله رونمایی می‌شوند.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران روزهای شانزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، گفت: در سال گذشته که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده بود به دنبال پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان از سوی معاونت علمی و ستادهای فناوری‌های راهبردی در جهت تولید تجهیزات آزمایشگاهی مصرفی و غیر مصرفی در داخل کشور و با هدف ایجاد بازار برای بهره‌برداران ونیازمندان این محصولات ایده‌ی برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران مطرح شد.

 

وی افزود: در این نمایشگاه تمام محصولاتی که در داخل تولید شده عرضه خواهند شد و آزمایشگاه هاو مراکز علمی و تحقیقاتی می‌توانند با حضور در آن از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت خرید تجهیزاتبهره‌مند شوند.

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: در مرحله اول از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید کنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد حمایت قرار گرفته‌اند و در مرحله دوم خریداران این تجهیزات مورد حمایت قرار خواهند گرفت، چرا که عموما مراکز تحقیقاتی برای تامین زیرساختگاه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی از طریق ستادهای فناوری‌های راهبردی مورد حمایت قرار گرفته بودند اما در حال حاضر با خرید تجهیزات از این نمایشگاه حمایت خواهند شد.

 

به گزارش ایسنا سلطان‌خواه تصریح کرد: به دنبال این هستیم که طی چند سال آینده نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ساخت ایران مشابه نمایشگاه کتاب عمل کند. چرا که نمایشگاه سالانه کتاب نیازهای آموزشی و تحقیقاتی مراکز علمی ودانشگاهی را در حوزه کتاب تامین می‌کند و درصددیم این نمایشگاه نیازهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی را در حوزه تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی با استفاده از توان تخصصی و داخلی تامین کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15226
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه