میهن صنعت :

رونمایی از 10داروی جدید در دهه فجر

میهن صنعت : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از رونمایی 10 داروی جدید در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: کاربرد بیشتر داروهایی که در دهه فجر سال جاری رونمایی می‌شود برای درمان بیماری‌های سرطانی است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از رونمایی 10 داروی جدید در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: کاربرد بیشتر داروهایی که در دهه فجر سال جاری رونمایی می‌شود برای درمان بیماری‌های سرطانی است.

مصطفی قانعی عصر امروز در جمع خبرنگاران از رونمایی 10 داروی جدید در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: کاربرد بیشتر داروهایی که در دهه فجر سال جاری رونمایی می‌شود برای درمان بیماری‌های سرطانی است که در حال حاضر مراحل نیمه صنعتی این داروها به پایان رسیده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

وی افزود: هر ساله حدود 250 تا 300 میلیون دلار برای وارد کردن داروهای ضد سرطان هزینه می‌شود و در تحریم‌های اخیر نیز بیشترین مشکل مربوط به این گونه داروها بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به تأثیرات تحریم‌های اخیر بر حوزه دارو تصریح کرد: برای مقابله با این مشکلات، وزارت بهداشت یک سوم طرح‌های پژوهشی خود را به امر دارو اختصاص داده است.

قانعی کل اعتبارات حوزه سلامت را 8 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: از این میزان تنها 50 درصد آن یعنی 4 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است که از این مقدار یک درصد برای امر پژوهش در دانشگاه‌‌های علوم پزشکی هزینه می‌شود.

وی تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اقدام وزارت بهداشت را 10 هزار طرح اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به اختصاص نیافتن اعتبارات پیش‌بینی شده این تهدید وجود دارد که روند روبه رشد طرح‌های پژوهشی متوقف شود که این امر خطرآفرین است.

این مسئول در ادامه دانشگاه‌های برتر علوم پزشکی کشور در تیپ یک را به ترتیب دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، بهشتی، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، اهواز و کرمان اعلام کرد.

قانعی همچنین رتبه‌های برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی در تیپ دو را به ترتیب متعلق به دانشگاه‌های مازندران، بقیة‌الله یزد و انستیتو پاستور دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این گروه از رتبه هفدهم در سال 89 با چهار رتبه ارتقا به جایگاه سیزدهم دست یافته است.

وی رشد پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان را در سال گذشته 7 درصد ذکر کرد و یادآور شد: در حوزه پزشکی بر خلاف دیگر بخش‌ها آنچه تولید می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ تحقیقی بی‌فایده نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8233
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه