میهن صنعت :

رويكرد دوباره پرسپوليس به دنيزلي

میهن صنعت : نتايج ضعيف و عجيب پرسپوليس در نيم فصل اول رقابت‌هاي ليگ برتر باعث شد تا هواداران اين تيم پس از آخرين بازي سرخپوشان مقابل تراكتورسازي، بار ديگر از مانوئل ژوزه به انتقاد بپردازند.

در حالي كه تا ديروز مسوولان باشگاه پرسپوليس از ژوزه و كادر فني اين تيم حمايت خوبي انجام داده‌اند، از سوي منابع موثق خبر مي‌رسد كه مديران باشگاه پرسپوليس باتوجه به شرايط خاص كادر فني‌شان دنبال اين هستند تا به نحوي به تقويت نيمكت‌ تيم‌شان بپردازند.

هر چند پرسپوليسي‌ها در زمان حضور حميد استيلي در اين تيم، مذاكره با مربيان خارجي را تكذيب مي‌كردند و البته در پايان هم دنيزلي را جانشين استيلي كردند، اما اين بار و در شرايط جديد پرسپوليس هنوز شاهد هيچ واكنشي از سوي سرخ​ها نبوده‌ايم.

با تمام اين حرف‌ها منابع موثق و خبري‌ ما عنوان مي‌كنند كه چندي پيش مديرعامل باشگاه پرسپوليس همراه يكي از دوستان و اعضاي باشگاهش سفري يك روزه به تركيه داشته و با مصطفي دنيزلي، سرمربي سابق پرسپوليس مذاكراتي انجام داده‌اند.

رويانيان كه آن زمان صحبت از بدهي مصطفي دنيزلي به باشگاه پرسپوليس مي‌كرد؛ ناگهان راهي تركيه شد و به جاي اين قضيه با افندي در مورد حضورش در تهران صحبت كرد.

دنيزلي كه از شرايط پرسپوليس و جايگاه اين تيم در جدول رقابت‌هاي ليگ با خبر بود، ابتدا در مورد مسائل داخلي تيم و بازيكنان پرسپوليس از رويانيان سوال كرد و وقتي صحبت‌هاي وي را شنيد، از سرنوشت ژوزه و زمان احتمالي حضورش در تهران پرسيده است.

شنيده‌هاي ما حكايت از‌آن دارد كه مسئولان باشگاه پرسپوليس ديگر تمايلي به حفظ ژوزه در اين تيم ندارند و دنبال راهي هستند تا به صورت مسالمت‌آميز قراردادشان را با سرمربي پرتغالي فسخ كنند.

اگر رويانيان و يارانش موفق به فسخ قرارداد مربيان فعلي پرسپوليس شوند و بتوانند بدون پرداخت غرامتي به همكاري‌شان با مربيان خارجي پايان بدهند، آن وقت دنيزلي اين شانس را دارد تا بار ديگر به تهران بازگردد و روي نيمكت‌ پرسپوليس بنشيند.

شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه دنيزلي براي بازگشت به تهران و پذيرفتن سكان كادر فني پرسپوليس مشكل خاصي ندارد و احتمالا سرخ‌ها در جلسه جديدشان با دنيزلي مي‌توانند به سرعت با افندي به توافق برسند.

در حالي كه مانوئل ژوزه مدام از كيفيت و وضع بازيكنان پرسپوليس ايراد مي‌گيرد، دنيزلي در مورد نفرات اين تيم نظر مساعدي دارد و در گفت‌وگو با نزديكانش اعلام كرده پرسپوليس نفرات خوبي دارد و مي‌تواند با همين نفرات پرسپوليس را به جايگاه بهتري در جدول برساند.

باتوجه به اين كه اردوي سرخ‌ها در امارات فعلا منتفي شده، در صورت جدايي مانوئل ژوزه از پرسپوليس و روي كار آمدن كادر فني جديد، سرمربي آينده پرسپوليس اين فرصت را دارد تا در تعطيلات نيم فصل، تفكرات و برنامه‌هايش را تـــــا حدودي در پرسپوليس بحران زده پياده كند.

هشت بازيکن در فهرست مازاد

با وجود شايعه بركناري مانوئل ژوزه، مربي پرسپوليس چنين احتمالي را رد كرد. يحيي گل‌محمدي درخصوص اين‌كه گفته مي‌شود صحبت‌هاي رويانيان بوي بركناري ژوزه را مي‌دهد، گفت: اين تعبير رسانه‌هاست و چنين چيزي صحت ندارد. رويانيان فقط گفته بود كميته فني عملكرد تيم را در نيم فصل اول بررسي خواهد كرد.

رويانيان در مصاحبه با سايت باشگاه پرسپوليس، علاوه بر اين، به حضور چهار بازيكن در فهرست مازاد قرمزها اشاره كرده و گفته سرنوشت چند بازيكن ديگر هم نامشخص است.

به نظر مي‌رسد اين وضع نامشخص بيشتر به ارتباط نه چندان خوب مانوئل ژوزه با برخي بازيكنان مربوط مي‌شود؛ ارتباطي كه باعث شد، علي كريمي هفته‌ها نيمكت‌نشين شود و مهرداد پولادي هم در اين دو هفته فرصت حضور در تركيب اصلي تيم را پيدا نكند.

يحيي گل‌محمدي كه در هشت بازي گذشته به عنوان دستيار در كنار مانوئل ژوزه حضور داشته، يكي از منتقدان رفتار اين مرد پرتغالي با بازيكنان است.

مربي قرمزها در اين باره گفت: به نظر من ارتباط صميمانه‌اي كه بايد بين مربي و بازيكن باشد، در پرسپوليس كمرنگ است. البته ژوزه هم تلاش خودش را براي بهبود اين ارتباط مي‌كند اما نتيجه نگرفتن به اين مساله دامن مي‌زند. امسال بازيكنان بزرگي در تيم ما هستند كه بودن در اين شرايط برايشان سخت است و خيلي از آنها چنين وضعي را قبلا تجربه نكرده‌اند.

ضمن اين‌كه برخي از آنها قبلا در تيم‌هايي بوده‌اند كه هميشه در بالاي جدول بوده است. به همين دليل ممكن است اين بازيكنان در اين شرايط حرف‌هايي بزنند كه به سرمربي بازگردد و احتمال دارد صحبت‌هايي بكنند كه بعدا پشيمان شوند. البته ما بايد حرف آنها را خوب بشنويم. شايد حق با آنها باشد اما بـه هر صورت بايد در جهت رفع اين مشكلات قدم برداريم.

آنچه مسلم است اين‌كه اگر پرسپوليس در نيم فصل دوم هم با همين شرايط در بازي‌ها حاضر شود، يكي از كانديداهاي سقوط خواهد بود.

جام‌جم

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6806
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه