قراردادهای خودرویی روی میز کمیسیون صنایع مجلس

رویکرد خودروسازان در قراردادهای خارجی مبادله تکنولوژی با بازار نیست

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه نگاه خودروسازان در قراردادهای خارجی تصاحب بازار ایران و ایجاد درآمد برای شرکت های داخلی است، گفت:پس از تعطیلات مجلس قراردادهای خودرویی در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضا انصاری در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه پس از تعطیلات مجلس قراردادهای خودرویی در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می شود،گفت:یکی از اساسی ترین مشکلات در قراردادهای جدید انتقال تکنولوژی و بومی کردن دانش در داخل کشور است، تجربه سال های گذشته  در تمام دولت ها عدم توجه جدی به بومی سازی دانش و انتقال تکنولوژی بوده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، افزود:به دلیل کمبود توجه به بومی سازی دانش در سال های اعمال تحریم ها با مشکلات فراوانی مواجه شدیم، بنابراین باید در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بر اساس شعار و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تلاش کرد که در تمام قراردادهای خارجی صنعت خودرو توجه ویژه ای به افزایش توانمندی های تکنولوژیک داخل کشور شود، به گونه ای که صنعت خودرو در برابر فشارهای خارجی به معنای واقعی کلمه مقاوم شود.

نگاه خودروسازان در قراردادهای خارجی تصاحب بازار ایران و ایجاد درآمد برای شرکت های داخلی است

انصاری با بیان اینکه نگاه حاکم بر صنعت خودرو در قراردادهای خارجی نگاه مبادله تکنولوژی با بازار نیست، ادامه داد:نگاه صنعت خودرو در قراردادهای خارجی ورود شرکت های خارجی، تصاحب بازار ایران و ایجاد درآمد برای شرکت های داخلی است، در حالی که این قراردادها منافع ملی کشور را تامین نمی کند.

وی یادآور شد:اگر می خواهیم در صنعت خودرو در چارچوب دستورالعمل اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، باید با افزایش توانمندی های تکنولوژی صنعت خودرو، سبب افزایش توان رقابتی خودرو شویم.

جزییات قراردادهای خودرویی در اختیار کمیسیون صنایع و معادن قرار نگرفته است

انصاری با بیان اینکه جزییات قراردادهای خودرویی به صورت مکتوب دراختیار کمیسیون صنایع و معادن قرار نگرفته است، افزود:وظیفه نظارتی مجلس ایجاب می کند که به قراردادها دسترسی داشته و قراردادهای خودرویی را بررسی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر استفاده از متخصصان داخلی و توجه به R&D و نظارت بر کیفیت خودروهای داخلی، تصریح کرد: بهترین راه برای افزایش کیفیت خودرو توجه و استفاده از ظرفیت دانشگاهاه ها در کنار فعالیت های صنعتی است، اما متاسفانه در ایران به ویژه صنایع خودرویی R&D با جدیت دنبال نمی شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=88829
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه